Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
Fairlane
T Texan skrev:
Att narrativet skyddas av väktare är föga överraskande!
Att konspirationsteorierna skyddas av de som inte förstår vetenskap är föga överraskande.

• Gilla
  • Haha
frasen_36 och 7 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Du citerade mig i inlägg #17386. Vet du inte vad du gör?
Lilak undrade om det andra citatet och det var inte ditt. Om du slutar att vara insinuant och svarar på frågan i st.

M mickef skrev:
Jag har inte citera ngn, det är mitt eget citat.
Jag ger upp.
Tyvärr visar du gång på gång att det inte går att diskutera med dig.
Du förstår inte vad andra skriver och du förstår inte vad du själv skriver. När du märker det, försöker du dribbla bort alla andra, men lyckas bara med att dribbla upp dig själv på läktaren.

• Gilla
frasen_36 och 9 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Lilak undrade om det andra citatet och det var inte ditt. Om du slutar att vara insinuant och svarar på frågan i st.
Varför ska jag svara på frågan i inlägg #17386?
Den har ju inget att göra med vad jag skrev.

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Fairlane Fairlane skrev:
Det lär ha varit betydligt fler som testat Covid-vaccination än stelkrampsvaccination, så hur då får det till oprövade begriper jag inte. Hittepå och ineffektiva låter mer som en beskrivning av era argument..

Hur lång tid det tar att prova ut ett vaccin beror på några olika faktorer:
1. Hur många som är beredda att delta i tester
2. Hur stor smittspridning som pågår för tillfället.

Om det är få som ställer upp i försök, så är det väl fullständigt logiskt att det tar längre tid att testa ut?
Om väldigt få smittas vid tillfället för testet (stelkramp smittar ju inte som Covid) så tar det längre tid att få ihop tillförlitlig data, det är också fullkomligt logiskt.
Att det tar längre tid, betyder inte att det blir bättre, fullkomligt logiskt.

Sen är det ju inte alla som tänker logiskt...
Att x antal miljoner människor nu har tagit dessa Covid sprutor gör inte det till ett utprovat och testat vaccin. Ett experiment är vad det är. Hemskt och oetiskt.

• Gilla
  • Haha
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Här är ”svart på vitt” vad du citerade,
Skärmdump av forumtråd där medlemmar diskuterar forskning och datahantering, grönt tema, flera inlägg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Att x antal miljoner människor nu har tagit dessa Covid sprutor gör inte det till ett utprovat och testat vaccin. Ett experiment är vad det är. Hemskt och oetiskt.
Du är bara för mycket. Självklart är det beprövat efter alla dessa doser getts. Och det var testat redan innan vaccinprogrammen drog igång.

Om vi leker med tanken att du har rätt, kan du utförligt och objektivt redogöra för vad experimentet visat? Underlaget är ju fantastiskt stort.

• Gilla
  • Haha
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
Jo, det är precis vad som gör det till ett utprovat och testat vaccin.

• Gilla
frasen_36 och 6 till
  • Laddar…
Jag har förresten lösningen på energieffektiva transporter!

Min djuplodande forskning* har visat att gravitationen är en socioekonomisk konspiration. Det går att slippa gravitationen genom att sätta in 10 000 kr på 90-19506, märk inbetalningen "Fritt flygande". Bankerna är med i systemet, så du behöver inte ens vänta tills betalningen dras från kontot, utan det kommer att meddelas till SMHI så fort den är inlagd.

Dessutom, köp min bok!

• Gilla
  • Haha
frasen_36 och 8 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Varför ska jag svara på frågan i inlägg #17386?
Den har ju inget att göra med vad jag skrev.
Det jag undrade över var vad skillnaden mellan påståendena var. Om du anser att det inte är en relevant fråga kan du berätta varför, men du behöver naturligtvis inte svara.

Demmpa Demmpa skrev:
Här är ”svart på vitt” vad du citerade,
[bild]
Ok, tack!

M mickef skrev:
Det jag undrade över var vad skillnaden mellan påståendena var. Om du anser att det inte är en relevant fråga kan du berätta varför, men du behöver naturligtvis inte svara.
Skillnaden är enkel:
I det ena fallet utgår man från en teori man vill bevisa, och väljer bara ut data som stöder teorin.
I det andra fallet utgår man från all data och ser vilken hypotes datat verkar stödja.

Förstår du?

Konspirationsteoretiker brukar uteslutande ägna sig åt det första fallet.

• Gilla
frasen_36 och 9 till
  • Laddar…
Fairlane
Nej, alla dessa vaccin som du litar på och anser vara utprovade är givetvis testade av 1000000000000000000 människor innan du tar sprutan?
Eller hur tänker du nu?

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
[länk]
Att titta på för ER som inte tror på att Covid vaccin är det bästa som hänt mänskligheten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.