917 500 läst ·
17 905 svar
918k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Jag ger upp.M mickef skrev:
Tyvärr visar du gång på gång att det inte går att diskutera med dig.
Du förstår inte vad andra skriver och du förstår inte vad du själv skriver. När du märker det, försöker du dribbla bort alla andra, men lyckas bara med att dribbla upp dig själv på läktaren.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 177 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 177 inlägg
Att x antal miljoner människor nu har tagit dessa Covid sprutor gör inte det till ett utprovat och testat vaccin. Ett experiment är vad det är. Hemskt och oetiskt.Fairlane skrev:
Det lär ha varit betydligt fler som testat Covid-vaccination än stelkrampsvaccination, så hur då får det till oprövade begriper jag inte. Hittepå och ineffektiva låter mer som en beskrivning av era argument..
Hur lång tid det tar att prova ut ett vaccin beror på några olika faktorer:
1. Hur många som är beredda att delta i tester
2. Hur stor smittspridning som pågår för tillfället.
Om det är få som ställer upp i försök, så är det väl fullständigt logiskt att det tar längre tid att testa ut?
Om väldigt få smittas vid tillfället för testet (stelkramp smittar ju inte som Covid) så tar det längre tid att få ihop tillförlitlig data, det är också fullkomligt logiskt.
Att det tar längre tid, betyder inte att det blir bättre, fullkomligt logiskt.
Sen är det ju inte alla som tänker logiskt...
Du är bara för mycket. Självklart är det beprövat efter alla dessa doser getts. Och det var testat redan innan vaccinprogrammen drog igång.Blodsoppen skrev:
Om vi leker med tanken att du har rätt, kan du utförligt och objektivt redogöra för vad experimentet visat? Underlaget är ju fantastiskt stort.
Jag har förresten lösningen på energieffektiva transporter!
Min djuplodande forskning* har visat att gravitationen är en socioekonomisk konspiration. Det går att slippa gravitationen genom att sätta in 10 000 kr på 90-19506, märk inbetalningen "Fritt flygande". Bankerna är med i systemet, så du behöver inte ens vänta tills betalningen dras från kontot, utan det kommer att meddelas till SMHI så fort den är inlagd.
Dessutom, köp min bok!
Min djuplodande forskning* har visat att gravitationen är en socioekonomisk konspiration. Det går att slippa gravitationen genom att sätta in 10 000 kr på 90-19506, märk inbetalningen "Fritt flygande". Bankerna är med i systemet, så du behöver inte ens vänta tills betalningen dras från kontot, utan det kommer att meddelas till SMHI så fort den är inlagd.
Dessutom, köp min bok!
Skillnaden är enkel:M mickef skrev:
I det ena fallet utgår man från en teori man vill bevisa, och väljer bara ut data som stöder teorin.
I det andra fallet utgår man från all data och ser vilken hypotes datat verkar stödja.
Förstår du?
Konspirationsteoretiker brukar uteslutande ägna sig åt det första fallet.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 926 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 926 inlägg
Nej, alla dessa vaccin som du litar på och anser vara utprovade är givetvis testade av 1000000000000000000 människor innan du tar sprutan?Blodsoppen skrev:
Eller hur tänker du nu?