Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
BirgitS
H Harpgear skrev:
Nä, statistiskt sett så är nog ett fall oberoende av vaccinet. Det är totalen som talar för något riktigt otrevligt, och det utan Swebbtv eller Samnytt.
Som sagt det räcker inte med de du känner utan du måste kolla på hela Sveriges befolkning. Återkom när du har gjort det.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
R
M mickef skrev:
Jo det är märkligt men det står nog inte på förrän fritänkare kan länka till Aftonbladet och liknande media.
Snälla människa, om du ska hålla på med dina oneliners kan du väl i.a.f. göra dem läsbara?

H Harpgear skrev:
Nä, statistiskt sett så är nog ett fall oberoende av vaccinet. Det är totalen som talar för något riktigt otrevligt, och det utan Swebbtv eller Samnytt.
jag konstaterar bara att det normala inte gäller längre för mig.

BirgitS
H Harpgear skrev:
jag konstaterar bara att det normala inte gäller längre för mig.
Du har haft otur till skillnad från mig. Inga blodproppar eller hjärnblödningar i min bekantskapskrets trots alla vaccineringar. Inget annat anmärkningsvärt heller för den delen.

• Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Som sagt det räcker inte med de du känner utan du måste kolla på hela Sveriges befolkning. Återkom när du har gjort det.
det behöver jag inte, min historia är min, och jag hör av vänner liknande historier, när det onormala blivit normalt så är jag övertygad, jag är även övertygad att fler och fler kommer att vittna om detta.

R RoAd skrev:
Snälla människa, om du ska hålla på med dina oneliners kan du väl i.a.f. göra dem läsbara?
Ok, för de som inte förstod så tror jag att MSM till slut kommer att krypa till korset och rapportera om hur verkligheten ser ut på riktigt, om de ska få behålla presstödet nu när vi har fått en regering som, till stor del, består av vuxet folk.

• Gilla
EPG och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Det normala gäller nog väldigt få generellt. Om dödsfall i bilolyckor fördelar sig jämnt över veckans dagar (jag har ingen aning om det är så), men jag känner fyra som avled i bilolyckor en torsdag, så drar jag inte automatiskt slutsatsen att torsdagar är farligare. Om tre av dessa fyra var vaccinerade/ovaccinerade så drar jag inte heller någon slutsats om att det är vaccinationen eller bristen på vaccination som påverkat detta.

Det är lite som när personer säger "Alla jag känner röstar på <valfritt parti>, så de kommer bli störst" och sen muttra om det nog måste varit valfusk att <valfritt annat parti> fick så många röster. "Jag känner ingen som röstar på dem, så det måste vara något skumt".

• Gilla
Jocke Best och 3 till
  • Laddar…
R
M mickef skrev:
Ok, för de som inte förstod så tror jag att MSM till slut kommer att krypa till korset och rapportera om hur verkligheten ser ut på riktigt, om de ska få behålla presstödet
Ok tack för förtydligandet, det gick inte att förstå av ditt förra inlägg.

M mickef skrev:
nu när vi har fått en regering som, till stor del, består av vuxet folk.
Du tänker närmast på den vetenskapsförnekande foliehatten Elsa gissar jag? Och högt uppsatta i SD har ju tidigare hintat om att de vill styra pressen så du har inte nödvändigtvis fel. Tyvärr.

Jag ser gärna att vi behåller fri press och inte närmar oss totalitära stater i hur media får verka.

• Gilla
Kurtivan och 5 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Du har haft otur till skillnad från mig. Inga blodproppar eller hjärnblödningar i min bekantskapskrets trots alla vaccineringar. Inget annat anmärkningsvärt heller för den delen.
Hoppas det fortsätter så.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Fairlane
M mickef skrev:
Ok, för de som inte förstod så tror jag att MSM till slut kommer att krypa till korset och rapportera om hur verkligheten ser ut på riktigt, om de ska få behålla presstödet nu när vi har fått en regering som, till stor del, består av vuxet folk.
Vilken verklighet då? Att viruset och/eller vaccinet är en bluff (som vissa i partiet som inte sitter med i regeringen, men som stödjer regeringen anser), eller att viruset/vaccinet inte är en bluff som majoriteten av de i regeringen anser, liksom en stor andel i stödpartiet...

R RoAd skrev:
Ok tack för förtydligandet, det gick inte att förstå av ditt förra inlägg.

Du tänker närmast på den vetenskapsförnekande foliehatten Elsa gissar jag? Och högt uppsatta i SD har ju tidigare hintat om att de vill styra pressen så du har inte nödvändigtvis fel. Tyvärr.

Jag ser gärna att vi behåller fri press och inte närmar oss totalitära stater i hur media får verka.
Du bör nog pausa Aftonbladetprenumerationen.

BirgitS
M mickef skrev:
Nu har ju vanliga media just rapporterat om hur verkligheten ser ut på riktigt medan alternativ media har sysslat med mycket vinklad information som inte alls stämmer med verkligheten. Det borde därmed vara alternativa media som får krypa till korset och rapportera från verkligheten i stället.

DN har inte och har inte haft presstöd. Däremot har ju t.ex. Samnytt och Swebbtv åtminstone haft presstöd.
Du visar också din okunskap i hur presstöd delas ut.

• Gilla
  • Älska
Kurtivan och 4 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Vilken verklighet då? Att viruset och/eller vaccinet är en bluff (som vissa i partiet som inte sitter med i regeringen, men som stödjer regeringen anser), eller att viruset/vaccinet inte är en bluff som majoriteten av de i regeringen anser, liksom en stor andel i stödpartiet...
Menar du det där partiet som totalt styr Sverige från baksätet? Helt genialt.

BirgitS
H Harpgear skrev:
Hoppas det fortsätter så.
Tack, jag hoppas att det vänder i din bekantskapskrets framöver.

BirgitS
H Harpgear skrev:
Menar du det där partiet som totalt styr Sverige från baksätet? Helt genialt.
Så du gillar baksätespassagerare som talar om för dig hur du ska köra?
Brukar det bli en bra körning då?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.