917 609 läst ·
17 905 svar
918k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 194 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 194 inlägg
det behöver jag inte, min historia är min, och jag hör av vänner liknande historier, när det onormala blivit normalt så är jag övertygad, jag är även övertygad att fler och fler kommer att vittna om detta.BirgitS skrev:
Ok, för de som inte förstod så tror jag att MSM till slut kommer att krypa till korset och rapportera om hur verkligheten ser ut på riktigt, om de ska få behålla presstödet nu när vi har fått en regering som, till stor del, består av vuxet folk.R RoAd skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 944 inlägg
Det normala gäller nog väldigt få generellt. Om dödsfall i bilolyckor fördelar sig jämnt över veckans dagar (jag har ingen aning om det är så), men jag känner fyra som avled i bilolyckor en torsdag, så drar jag inte automatiskt slutsatsen att torsdagar är farligare. Om tre av dessa fyra var vaccinerade/ovaccinerade så drar jag inte heller någon slutsats om att det är vaccinationen eller bristen på vaccination som påverkat detta.
Det är lite som när personer säger "Alla jag känner röstar på <valfritt parti>, så de kommer bli störst" och sen muttra om det nog måste varit valfusk att <valfritt annat parti> fick så många röster. "Jag känner ingen som röstar på dem, så det måste vara något skumt".
Det är lite som när personer säger "Alla jag känner röstar på <valfritt parti>, så de kommer bli störst" och sen muttra om det nog måste varit valfusk att <valfritt annat parti> fick så många röster. "Jag känner ingen som röstar på dem, så det måste vara något skumt".
Ok tack för förtydligandet, det gick inte att förstå av ditt förra inlägg.M mickef skrev:
Du tänker närmast på den vetenskapsförnekande foliehatten Elsa gissar jag? Och högt uppsatta i SD har ju tidigare hintat om att de vill styra pressen så du har inte nödvändigtvis fel. Tyvärr.M mickef skrev:
Jag ser gärna att vi behåller fri press och inte närmar oss totalitära stater i hur media får verka.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 944 inlägg
Vilken verklighet då? Att viruset och/eller vaccinet är en bluff (som vissa i partiet som inte sitter med i regeringen, men som stödjer regeringen anser), eller att viruset/vaccinet inte är en bluff som majoriteten av de i regeringen anser, liksom en stor andel i stödpartiet...M mickef skrev:
Du bör nog pausa Aftonbladetprenumerationen.R RoAd skrev:Ok tack för förtydligandet, det gick inte att förstå av ditt förra inlägg.
Du tänker närmast på den vetenskapsförnekande foliehatten Elsa gissar jag? Och högt uppsatta i SD har ju tidigare hintat om att de vill styra pressen så du har inte nödvändigtvis fel. Tyvärr.
Jag ser gärna att vi behåller fri press och inte närmar oss totalitära stater i hur media får verka.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 194 inlägg
Nu har ju vanliga media just rapporterat om hur verkligheten ser ut på riktigt medan alternativ media har sysslat med mycket vinklad information som inte alls stämmer med verkligheten. Det borde därmed vara alternativa media som får krypa till korset och rapportera från verkligheten i stället.M mickef skrev:
DN har inte och har inte haft presstöd. Däremot har ju t.ex. Samnytt och Swebbtv åtminstone haft presstöd.
Du visar också din okunskap i hur presstöd delas ut.
Menar du det där partiet som totalt styr Sverige från baksätet? Helt genialt.Fairlane skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 194 inlägg