Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
K
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Jag känner inte att det är någon idé att gå in i djupare diskussion. Då oavsett vad jag lägger fram så vet jag efter att följt denna maratontråd. Att ni aldrig kommet att köpa något som inte passar in i er bubbla. Därför lägger jag inte tid eller ork på det.
Tog syret slut djupt där nere i kaninhålet?

• Haha
RoAd
  • Laddar…
R
Jag känner inte att det är någon idé att gå in i djupare diskussion. Då oavsett vad jag lägger fram så vet jag efter att följt denna maratontråd. Att ni aldrig kommet att köpa något som inte passar in i er bubbla. Därför lägger jag inte tid eller ork på det.
Nej du har fel. Så fort något riktigt evidens för det ni påstår läggs fram kommer i.a.f. jag att ta det i beaktande på precis samma sätt som annan forskning. Det tror jag de flesta här som är skeptiska till era "åsikter" kan skriva under på.

Problemet för er "fritänkare" är att det aldrig kommer något sådant. Det är bara videos på youtube, bloggare utan sakkunskap, personliga gissningar, "sunt förnuft", etc etc.

Kom med något som gått igenom peer review vetja.

• Gilla
Jocke Best och 9 till
  • Laddar…
Fairlane
H Harpgear skrev:
[/QUOTE

Nu tänke du nog inte så bra, kanske till och med lite otur när du tänke? Om du leker lite med tanken (som sagt, jag påstår inte att virus ej existerar) men om det skulle vara så så beror dessa sjukdomar på något annat. Hur svårt kan det vara att tänka ut ur boxen?
Klart det kan vara något annat. Jag tänker mig att det kanske är en organism, en parasit, som tar sig in i andra celler och får värdcellen att producera fler parasiterande organismer...

Visst händer det att en gammal teori faller, men då brukar man kunna visa på bevis för vad det ska vara istället. Annars är det mest troligt inte en gammal teori som faller utan en stolle som pratar strunt. Det händer också då och då, faktiskt är det betydligt vanligare.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
H Harpgear skrev:
Nu tänke du nog inte så bra, kanske till och med lite otur när du tänke? Om du leker lite med tanken (som sagt, jag påstår inte att virus ej existerar) men om det skulle vara så så beror dessa sjukdomar på något annat. Hur svårt kan det vara att tänka ut ur boxen?
Och varför kan man inte kalla detta "något annat" för virus?
Blir det någon skillnad bara för att man kallar det t.ex. suriv i stället?

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
BirgitS BirgitS skrev:
R RoAd skrev:
Ja, det är lätt att påstå saker tills man måste motivera dem på något konkret sätt.

Om jag inte kan argumentera för vad jag påstår brukar jag fundera på om det inte kan vara så enkelt att jag har fel.
H Harpgear skrev:
[/QUOTE

Klart du kan, men det vore väl ganska bra att ta ett icke etablerat namn för särskillnad.
Gissar du har några barn, gissar hej vilt på att dom inte bär samma namn?

• Haha
gaidin
  • Laddar…
Absolut, random "fritänkare" på internet påstår saker, det blir man ju övertygad om...

Jag har ändrat ståndpunkt om massor med saker i mitt liv. Gemensamt för alla dessa gånger är att det då gått att bevisa att gamla "sanningar" av olika anledningar visat sig vara felaktiga, eller rent av att nya rön och upptäckter kommit till dagens ljus.

Det har dock aldrig skett genom "kolla den här filmen på youtube" där random person påstår saker och drar egna slutsatser ur röven enligt principen "tänk om" eller "ingen har någonsin motbevisat detta absurda påstående alltså måste det vara sant!"

• Gilla
Guzzi och 7 till
  • Laddar…
BirgitS
H Harpgear skrev:
Klart du kan, men det vore väl ganska bra att ta ett icke etablerat namn för särskillnad.
På vilket sätt skiljer sig då detta "något annat" från vad vi idag kallar virus?
Det verkar vara smittsamt på samma sätt, eller?

Jag har gett dig en hint, bara att börja undersöka, om du lägger ner hälften av tiden du lägger på denna tråd så kommer du hitta mycket intressant.
Men fortfarande så tycker jag det är märkligt att jag ska upplysa om saker jag själv har svår att tro på, det enda jag propagerat för är ett öppet sinne.

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
R
H Harpgear skrev:
Jag har gett dig en hint, bara att börja undersöka
Klassisk foliehatt-teknik att uppmana motståndaren att söka dina argument. Nej det är ditt jobb att belägga dina egna påståenden, speciellt om de är av typen "väldigt osannolika".

H Harpgear skrev:
Men fortfarande så tycker jag det är märkligt att jag ska upplysa om saker jag själv har svår att tro på, det enda jag propagerat för är ett öppet sinne.
Upplyst har du ju redan gjort. Du bör nu belägga det. Men nu säger du att du inte tror på det själv?

Inser du hur dumt det du håller på med nu verkar för oss andra (eller i.a.f. mig)? Du vill upplysa oss om något du inte kan belägga och egentligen inte tror på, och uppmanar oss att ha ett öppet sinne? Snömos!!

• Gilla
vanpire och 4 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Klassisk foliehatt-teknik att uppmana motståndaren att söka dina argument. Nej det är ditt jobb att belägga dina egna påståenden, speciellt om de är av typen "väldigt osannolika".
R RoAd skrev:

Upplyst har du ju redan gjort. Du bör nu belägga det. Men nu säger du att du inte tror på det själv?

Inser du hur dumt det du håller på med nu verkar för oss andra (eller i.a.f. mig)? Du vill upplysa oss om något du inte kan belägga och egentligen inte tror på, och uppmanar oss att ha ett öppet sinne? Snömos!!

R RoAd skrev:
Jag sa ju det från början

Är du på riktigt? Du får nog gå tillbaka till #16896
Där svarar jag på frågan hur man kan vara läkare och inte tro på virus, sen att ett gäng här skrattar och dumförklara mig, och ska ha mig att belägga att det inte finns virus är rent av skrattretande, det jag säger är att skulle det visa sig att virus är hittepå, så kommer inte jag att bli förvånad, än mindre upprör för att blivit lurad, men just nu så tror jag på dom där små små rackarna.
Och ja, det finns teorier på hur sjukdomar sprids utan virus, dom där som jag tror finns.
Så jag ber ödmjukast inte alls om ursäkt för eran dåliga läsförmåga, möjligtvis för mina brister i att skriva tydlig.

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Skärmdump av en artikel som listar fem tekniker för att så misstro mot etablerad vetenskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hör har ni en bingo-lista. Bara att pricka av inlägg för inlägg av diverse tokar i den här tråden.

• Gilla
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
timmelstad timmelstad skrev:
[bild]
Hör har ni en bingo-lista. Bara att pricka av inlägg för inlägg av diverse tokar i den här tråden.
Avsnoppad av DN måste ses som en merit

BirgitS
H Harpgear skrev:
Avsnoppad av DN måste ses som en merit
Du missade tydligen slutet av det som står i bilden.

BirgitS BirgitS skrev:
Du missade tydligen slutet av det som står i bilden.
Jag har inte missat nåt, men det gäller inte många här.

• Haha
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS
H Harpgear skrev:
Jag har inte missat nåt, men det gäller inte många här.
Du verkade då missa att det inte var DN:s påfund utan att det var hämtat från en bok om denialism så du var inte avsnoppad av DN.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.