Någon som vet varför de har slutat att leverera DuraFrost PLX?

Det har dom inte vad jag kan se..
Du är med på att det är slätplåt på rulle/format?

Ja, jag vet att det är slätplåt på rulle. Vi har fått monterat ett sådant tak 2019/2020. Det är fläckigt på alla sidor av huset. Plåtslagarna har bättrat det med en produkt som Lindab har tillhandahållit.
Vi reklamerade det senare och då blev våra plåtslagare rekommenderade av Lindab att torka av bättringarna med dukar som de skickade. Trots det är taket fortfarande fläckigt!!
Då kom säljaren från Lindab ut och tyckte att plåtslagarna skulle tvätta fläckarna med vatten. Det blev tillfälligt bättre. Nu har vi reklamerat det på nytt.
Senaste budet från Lindab är att takets nedre del ska målas om på plåtslagarnas bekostnad!!
Ett slag var det tal om att hela taket skulle läggas om, men Lindab tillverkar inte detta längre i stålplåt de har ersatt det med aluminium. Därav min frågeställning.

Rickard.
*NYHET! Nu har vi uppdaterat DuraFrost till DuraFrost Pro. Med DuraFrost Pro har beläggningen blivit ännu mer reptålig tack vare ett nytt bindemedel i färgen och en tjockare beläggning, nu hela 50 µm.*

Detta är väl anledningen? :thinking:

Det tyder på, att de har fått ett flertal reklamationer på den förra varianten. Någon som kan bekräfta detta?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.