12 769 läst ·
25 svar
13k läst
25 svar
Varför har hantverkarna lämnat vattenlåsinsatsen?
Vi är i en pågående badrumsrenovering via försäkring. Blir lite fundersam över denna del som ingen verkar bry sig om. Är en Purus 2014 som jag förstår det. Golvet ska klinkras och tätskiktet är gjort. Frågar jag chat gpt borde den delen redan suttit där ? Är det något dom glömt sätta dit?
L Landgrenlinnea skrev:
Tack för infon, bild sökte och fick upp att det hette så! Går det se på denna bild? Som är tagen innan plattsättaren började flytspackla?S0MMER skrev:
Förstår inte riktigt vad som menas, vet att det är spacklat i 2 lager.. ska självklart fråga på tisdag då kakelmannen återkommer men blir rädd att det är missat något..
Enda bilderna jag har tidigare, den där delen jag är rädd dom missat har legat vid sidan av jättelänge
Enda bilderna jag har tidigare, den där delen jag är rädd dom missat har legat vid sidan av jättelänge
Okej, de finns i alla fall lägen då man kan plocka bort distansringen. Kolla dessa tex, den ena har en minsta skikttjocklek på 0 och den andra på 6. Hade man använt den med 6 mm hade ju brunnens egna 3 mm inte räckt och då hade man behövt distansringen.
Okej tacksam att du tagit dig tid att svara! Förstår nu iaf vilken funktion den har, får höra med dom på tisdag helt enkelt
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Det är tyvärr omöjligt att svara på ifall de satt dit en förhöjningsring istället för den medföljande distansringen som annars måste sättas dit då de ju måste flytspackla upp minst 12mm vid brunnen för att kunna skapa ett fall.
Sen om du läser vid och tittar på bildruta 1 på sidan två i monteringsanvisningen så ser du en annan viktig sak som de missat eller skitit i fullständigt och det är att det ska kortlas under brunnsplattans alla fyra sidor vilket de omöjligt kan ha gjort då rören är dragna som de gjort.
Jag är medveten om att det inte alltid är möjligt fullt ut till 100& med lika höga reglar som resten av bjälklaget men att man fäller in något på alla sidorna är ganska viktigt för annars gör ju inte plattan någon direkt nytta då brunnen inte har något stabilt upplag på de två sidor som det saknas kortlingar.
Sen om du läser vid och tittar på bildruta 1 på sidan två i monteringsanvisningen så ser du en annan viktig sak som de missat eller skitit i fullständigt och det är att det ska kortlas under brunnsplattans alla fyra sidor vilket de omöjligt kan ha gjort då rören är dragna som de gjort.
Jag är medveten om att det inte alltid är möjligt fullt ut till 100& med lika höga reglar som resten av bjälklaget men att man fäller in något på alla sidorna är ganska viktigt för annars gör ju inte plattan någon direkt nytta då brunnen inte har något stabilt upplag på de två sidor som det saknas kortlingar.
Jag är också rätt nyfiken på att de hur de löste reglarna för montage, har du bilder på det så lägg gärna upp. Ser ut som det ligger en kortling där men oklart hur långt i processen de hade kommit när bilden togs.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Tycker bara det ser ut som en tunn planka på ena sidan men det kan ju ha tillkommit mer innan de stängt golvet fast det är svårt och se hur de fått dit något vettigt när rören är dragna som de är.S0MMER skrev:
Håller med, såg bara ut som att de kanske börjat med något, tänkte på biten som ligger där.. men du har helt rätt, som det ser ut där så har den typ inget stöd alls, och jag har också svårt att se hur de skulle löst det.Paul-Staffanstorp skrev: