9 065 läst ·
77 svar
9k läst
77 svar
Varför har det blivit sådan elak jargong på BH?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 211 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 211 inlägg
Att vara moderator i ett forum brukar vara ett obetalt hedersuppdrag.K Kojak skrev:
Om du tycker att något inlägg inte följer forumets regler ska du förstås rapportera det.
Medlem
· Blekinge
· 12 272 inlägg
Nu kommer jag att dra på mig en anmälan men det kan vara värt det. Om konjak efter ett års studier i psykologi tycker att en del foristi lider av "komplexsymptom" (vad är nu detta?) så är jag rätt förvånad att utbildningssystemet där han/hon läst jobbar med så diffusa begrepp som komplexsymptom. Hittat på själv?
Komplexsymptom även känt som besserwisser är det du precis gjorde exempel på. Du var tvungen att hävda dig genom att kommentera istället för att rycka på axlarna och gå vidare. Precis som detta inlägget kommer att resultera i bitterhet från många då de känner igen sig men kan inte acceptera detta. Skulle tippa på att 1% står för 80% av kommentarerna här. Just dessa är lättkränkta då de anser att de äger och har ensamrätt på forumet. Kan man stävja dessa så får man automatiskt en trevlig och sund stämning för de övriga 99%. Som sagt det dröjer inte många sek innan någon av dessa 1% känner sig utpekad och går till något slags påhopp i ett inlägg till detta, trots att jag inte vill annat än deras eget bästa.
tycker även att du har ett komplexsymptomK Kojak skrev:Komplexsymptom även känt som besserwisser är det du precis gjorde exempel på. Du var tvungen att hävda dig genom att kommentera istället för att rycka på axlarna och gå vidare. Precis som detta inlägget kommer att resultera i bitterhet från många då de känner igen sig men kan inte acceptera detta. Skulle tippa på att 1% står för 80% av kommentarerna här. Just dessa är lättkränkta då de anser att de äger och har ensamrätt på forumet. Kan man stävja dessa så får man automatiskt en trevlig och sund stämning för de övriga 99%. Som sagt det dröjer inte många sek innan någon av dessa 1% känner sig utpekad och går till något slags påhopp i ett inlägg till detta, trots att jag inte vill annat än deras eget bästa.