Har en kombinerad tvätt-tork Electrolux perfect care 700. När den kör tork-program så blir det inte längre torrt. Den verkar gå som vanligt (möjligen att programmen blir lite kortare) men det blir ingen värme.

Jag har hittat två termostater på torkenheten på ovansidan. Jag har mätt och det är 0 ohm över båda termostaterna.

Någon som har förslag på vad som kan vara felet?

• Vit Electrolux tvättmaskin, PerfectCare 700, tvätt och tork 8/5 kg, närbild, del av maskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Insida av en apparat med kablar, motor, plastdetaljer och metallhölje, teknik och komponenter synliga.
    Skapa konto
  • Inuti en tvättmaskin eller torktumlare, elektronik, motor, kopplar, kablar, mekaniska delar synliga, demonterad, teknisk insyn.
    Skapa konto
P
F Fred Rick skrev:
Har en kombinerad tvätt-tork Electrolux perfect care 700. När den kör tork-program så blir det inte längre torrt. Den verkar gå som vanligt (möjligen att programmen blir lite kortare) men det blir ingen värme.

Jag har hittat två termostater på torkenheten på ovansidan. Jag har mätt och det är 0 ohm över båda termostaterna.

Någon som har förslag på vad som kan vara felet?
blir det något varmt öht?
då är det kondensorn som är täpt annars är elementen kassa mät dessa när du ändå håller på

electroluxaren skrev:
blir det något varmt öht?
då är det kondensorn som är täpt annars är elementen kassa mät dessa när du ändå håller på
Nej det blir ingen värme alls.
Var sitter elementet?

P
F Fred Rick skrev:
Nej det blir ingen värme alls.
Var sitter elementet?
de vita anslutningarna som går in från sidan

Väldigt vanligt med kabelbrott vid det markerade

• Inuti en tvättmaskin med synliga komponenter, elektriska anslutningar och rörledningar. Röd cirkel markerar specifik del.
    Skapa konto
Vonelffors Vonelffors skrev:
Väldigt vanligt med kabelbrott vid det markerade
Hur gick det? Hittade du felet? Vi har ett liknade fel på vår Perfectcare 700, värmer (har spänning (240V) till elementet) i ca 10-15 sek.! Fläkten varvar ned och när den sedan går med fullvarv får jag ingen spänning.

nias_48 nias_48 skrev:
Hur gick det? Hittade du felet? Vi har ett liknade fel på vår Perfectcare 700, värmer (har spänning (240V) till elementet) i ca 10-15 sek.! Fläkten varvar ned och när den sedan går med fullvarv får jag ingen spänning.
Hej, jag har samma fel. Har ni hittat någon lösning?
Mvh Roger

Grunkan67 Grunkan67 skrev:
Hej, jag har samma fel. Har ni hittat någon lösning?
Mvh Roger
har du läst tråden`?

returen returen skrev:
har du läst tråden`?
Ja, men det är inget kabelbrott och jag får värme i ca 15 sekunder sedan startar fläkten om och då ingen värme...

Ja, men det är inget kabelbrott och jag får värme i ca 15 sekunder sedan startar fläkten om och då ingen värme...
troligt att det är överhettningsskydden
och då troligt för mycket damm/ludd i kanalerna, kondensorn, fläkten

returen returen skrev:
troligt att det är överhettningsskydden
och då troligt för mycket damm/ludd i kanalerna, kondensorn, fläkten
Tack för svar, ska ge mig in i kanalerna 😊

Tack för svar, ska ge mig in i kanalerna 😊
Måste börja följa upp för helvete. Folk startar trådar och avslutar precis när det är dags att berätta hur det gick.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.