B
E eleson skrev:
Hej!

Lite provokativ rubrik kanske, men ...

Vilka förbrukningsnivåer skall ett hus komma upp i för att fjärrvärme skall vara intressant?
- Både ur ett konsument och ett leverantörs perspektiv?

Tex, jag tittade på en hus leverantör som hävdar att deras 100m2 lågenergihus behöver 2200kWh/år för värme.
Sedan till kommer väl VV. (vad blir det för 3 pers?)
- Vem kan räkna hem framdragning av fjärrvärme till ett sådant hus?

De nya reglerna kommer ju också att tillåta mycket högre förbrukning i hus med fjärrvärme.
Det känns lite olustigt att få regler som motverkar lågenergihus och som leder till
att mekanisk frånluft utan återvinning installeras.

Kommer fjärrvärme att dö ut som dinosaurierna när vi börjar bygga energieffektivare hus?

/E
Kul att följa upp.
Dog fjärrvärmen: nä, bättre än elvärme/vp
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.