Skall dra ut en kabel på balkongen och vill ha den på en egen jfb. har bara en modul ledig i centralen och vill ha Hager då allt annat är Hager. Elektrikern säger att hager inte har RCBO med en modul bredd, bara 2 moduler bredd.
På nätet finns denna (Se bild)
Finns det någon anledning till att denna inte ät tillgänglig i Sverige?
Fel formfaktor antagligen. Om du tittar på den så är den väldigt mycket längre "uppåt" än vanliga normapparater.
Byt hela centralen. Om den är Hager så är det sannolikt rätt enkelt att kliva upp en storlek så länge det inte är infällt. Ja, det är störigt merjobb och extrapengar men vill man vara fin får man lida pin.
Eller så sätter du en extra kapsling bredvid.
Byt hela centralen. Om den är Hager så är det sannolikt rätt enkelt att kliva upp en storlek så länge det inte är infällt. Ja, det är störigt merjobb och extrapengar men vill man vara fin får man lida pin.
Eller så sätter du en extra kapsling bredvid.
Garo har 1 modul psaBarlyman skrev:
Skall dra ut en kabel på balkongen och vill ha den på en egen jfb. har bara en modul ledig i centralen och vill ha Hager då allt annat är Hager. Elektrikern säger att hager inte har RCBO med en modul bredd, bara 2 moduler bredd.
https://www.rexel.se/swe/Produktkat...ar-C/PERSONSKYDDSBRYTARE-C2P10A6kA1/p/2163284
Ja jag läser, därför jag skrev ring Hager och fråga. Sen gav jag tre förslag på lösning på hans problem, det är bara välja fritt hur man löser det efter det. Att då välja en PSA från Garo (eftersom den nu finns på svenska marknaden till skillnad mot Hagers) även om den inte ser likadan ut kommer vara billigaste och smidigaste lösningen.tommib skrev:
Beställ en på e-bay, https://www.ebay.co.uk/itm/19357743...LauckXLgSnBeAl3AVaGGgdIf7ZDg2V80aAtF1EALw_wcBBarlyman skrev:
Det är nog ytterst ovanligt att man inte skulle få ett annat märke som säljs i Sverige att passa i en normal kapsling. Jag har aldrig varit med om det.M merbanan skrev: