Skall dra ut en kabel på balkongen och vill ha den på en egen jfb. har bara en modul ledig i centralen och vill ha Hager då allt annat är Hager. Elektrikern säger att hager inte har RCBO med en modul bredd, bara 2 moduler bredd.
På nätet finns denna (Se bild)
Finns det någon anledning till att denna inte ät tillgänglig i Sverige?

• Hager RCBO modul, 1-modul bred, 1-polig, 10kA, C-10A, 30mA typ A, modell ADC410U med blå kabel och produktinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Purre
Ingen aning om varför den inte finns i Sverige. Ring Hager och fråga dom?

Men Garo har PSA som är en modul breda. Annars sätt en extra kapsling bredvid eller byt centralen så du får en större.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
tommib
Fel formfaktor antagligen. Om du tittar på den så är den väldigt mycket längre "uppåt" än vanliga normapparater.

Byt hela centralen. Om den är Hager så är det sannolikt rätt enkelt att kliva upp en storlek så länge det inte är infällt. Ja, det är störigt merjobb och extrapengar men vill man vara fin får man lida pin.

Eller så sätter du en extra kapsling bredvid.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Barlyman Barlyman skrev:
Skall dra ut en kabel på balkongen och vill ha den på en egen jfb. har bara en modul ledig i centralen och vill ha Hager då allt annat är Hager. Elektrikern säger att hager inte har RCBO med en modul bredd, bara 2 moduler bredd.
Garo har 1 modul psa
https://www.rexel.se/swe/Produktkat...ar-C/PERSONSKYDDSBRYTARE-C2P10A6kA1/p/2163284

tommib
Barlyman Barlyman skrev:
vill ha Hager
Är det någon som läser?

• Gilla
Panor82 och 1 till
  • Laddar…
Purre
tommib tommib skrev:
Är det någon som läser?
Ja jag läser, därför jag skrev ring Hager och fråga. Sen gav jag tre förslag på lösning på hans problem, det är bara välja fritt hur man löser det efter det. Att då välja en PSA från Garo (eftersom den nu finns på svenska marknaden till skillnad mot Hagers) även om den inte ser likadan ut kommer vara billigaste och smidigaste lösningen.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Barlyman Barlyman skrev:
Beställ en på e-bay, https://www.ebay.co.uk/itm/19357743...LauckXLgSnBeAl3AVaGGgdIf7ZDg2V80aAtF1EALw_wcB

Barlyman Barlyman skrev:
vill ha Hager då allt annat är Hager.
Varför då? Visst, det blir kanske enhetligt men jag hade valt ett annat märke istället för att byta kapsling eller sätta en extra bredvid utan att tveka.

• Gilla
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
Varför då? Visst, det blir kanske enhetligt men jag hade valt ett annat märke istället för att byta kapsling eller sätta en extra bredvid utan att tveka.
En del märken passar inte riktigt bra med andra (vanligt bland billighetskomponenterna). Kör man samma märke är det inget problem.

• Gilla
Vera11
  • Laddar…
M merbanan skrev:
En del märken passar inte riktigt bra med andra (vanligt bland billighetskomponenterna). Kör man samma märke är det inget problem.
Det är om man har fasskena vilket inte används till PSA

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
M merbanan skrev:
Det är nog ytterst ovanligt att man inte skulle få ett annat märke som säljs i Sverige att passa i en normal kapsling. Jag har aldrig varit med om det.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Purre
J J-banan skrev:
Det är om man har fasskena vilket inte används till PSA
Fasskena kan visst användas till PSA, använder det själv mellan varven.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Purre Purre skrev:
Fasskena kan visst användas till PSA, använder det själv mellan varven.
Menade med skena under jfb

Purre
J J-banan skrev:
Menade med skena under jfb
Vad ska du med JFB till om du använder PSA? Men ja i båda fallen JFB+säkring och enbart PSA använder jag fasskena.
Finns fasskenor som är L1 N, L2 N, L3 N osv samt L1 L2 L3 N, L1 L2 L3 N osv

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Purre Purre skrev:
Vad ska du med JFB till om du använder PSA? Men ja i båda fallen JFB+säkring och enbart PSA använder jag fasskena.
Finns fasskenor som är L1 N, L2 N, L3 N osv samt L1 L2 L3 N, L1 L2 L3 N osv
TS vill ha en PSA och om jag förstår rätt så har han en JFB

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.