2 453 läst ·
23 svar
2k läst
23 svar
Varför får jag meddelandet ”Fyll på salt” på min Miele diskmaskin?
Har en Miele G 5786 SCVi XXL diskmaskin som larmade ”Fyll på salt”. Fyllde på men åter samma påminnelse.
Har plockat ur saltbehållaren, rengjort alla delar, rör etc. Men…..åter samma meddelande.
Någon som kan hjälpa mig med ett förslag på fel?
Har plockat ur saltbehållaren, rengjort alla delar, rör etc. Men…..åter samma meddelande.
Någon som kan hjälpa mig med ett förslag på fel?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hurmycket salt fyller du i?L Lasse Harald skrev:
mielen kan väl ta två kilo
Efter att tömt och rengjort allt och blåst i de slangar som finns på salthållaren fyllde jag på 1 kg salt.
Jag köpte ett grövre salt denna gång eftersom jag läst ”ju grövre desto bättre”.returen skrev:
Kanske du har rätt i att jag måste avvakta en stund, kanske OK efter några diskningar!?
Tack för hjälpen. Nu håller vi tummarna👍👍
Det sitter en givare på saltbehållaren, I värsta fall så är den dålig. Men det kan ta en stund efter påfyllning innan den reagerar, så avvakta först och se om det försvinner. Vill minnas att det tog ett par diskningar innan den slockande på min Miele.
Tack för din hjälp! Sitter givaren integrerad i plastbehållaren för salt så man måste byta ut hela behållaren? Eller kan man byta endast givaren?J jishi skrev:
Husägare
· Skåne
· 1 688 inlägg
Måste du ha diskmaskinssalt? Har man mjukt vatten i ledningarna vilket de allra flesta har så är det onödigt. Min saltlampa lyser alltid, tyvärr går den inte att stänga av på min miele.
Bra kommentar! Ska kontakta min vän rörmokaren som förmodligen har koll på vattnets hårdhetsgrad.F fredrik.johansson skrev:
Husägare
· Skåne
· 1 688 inlägg
Kolla ännu hellre på ditt vattenbolags hemsida, det brukar stå tydligt där.
Så här ser det ut i nordvästra Skåne: https://nsva.se/vatten-och-avlopp/ditt-dricksvatten/vattenkvalitet/hart-eller-mjukt-vatten/
Så här ser det ut i nordvästra Skåne: https://nsva.se/vatten-och-avlopp/ditt-dricksvatten/vattenkvalitet/hart-eller-mjukt-vatten/