4 021 läst ·
20 svar
4k läst
20 svar
varför får jag inte ut värmen till elementen från pannan ? pannan håller 55-60c
Jag ska prova de när jag kommer hem, sitter på båten nu. Jag har luftnipplar lite varstans i anläggningen.L L A Axelsson skrev:
Det är 2 rörssystem, när jag monterade konvektorn, så satte jag dit två ballofixer, och två luftnipplar, har provat att stänga ballofixerna för att utesluta att de är nått med den. Men de har vart utan resultat tyvärrL L A Axelsson skrev:
Det var ju mysko detta?
Stäng till garaget, shunten på max, ev även cirkpumen på max, då ska det bli varmt på slingan. Blir det inte det och pumpen fungerar är det stopp någonstans. Det kan inte ha släppt något grums som stoppar? Ingen stängd och bortglömd ventil?
Stäng till garaget, shunten på max, ev även cirkpumen på max, då ska det bli varmt på slingan. Blir det inte det och pumpen fungerar är det stopp någonstans. Det kan inte ha släppt något grums som stoppar? Ingen stängd och bortglömd ventil?
Inga stängda ventiler. har testat lite olika nu, min Shunt är i skala 1-10 och är ju manuell.Fotografen skrev:
Och de jag märkte var att 1-8 på shunten så är temperaturen oförändrad, runt 20-26grader, kommer jag över till 9 eller 10 så blir rörer hett som F&N. Då börjar man misstänka shunten direkt så klart, Till det roliga då, shunten har jag tagit isär och inspekterat men allt är intakt.. den är bara Gammal och ful men helt funktionsduglig.
Här är bilderna på shunten, allt intakt sedan (säkert) 50 tal 😅
Skall tillägga också att handtaget inte "slitar" mot själva innerdelen
Skall tillägga också att handtaget inte "slitar" mot själva innerdelen
Klicka här för att svara