2 033 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Varför dåligt med MAKITA tillbehör i butikerna?
Tja₩!
Jag hade tänkt att löpa en MAKITA-maskin men blev tveksam då jag lagt märke till att i dom stora byggvaruhus som jag besökt, där fanns det nästan ingaoriginaltillbehör alls till MAKITA? Det fanns mängder av tillbehör till BOSH, DEWALT men nästa noll till MAKITA?
För att förtydliga, så menar jag ORIGINALTILLBEHÖR till MAKITA!
Som tex borrar, verktygslådor mm.
Vet någon varför??
Köper man MAKITA, så vill man ju kunna ha tillgång till deras tillbehör i butik.
Intressant att höra Era kommentarer och framförallt Ni som vet varför.
Ha det bra i solen
Erik
Jag hade tänkt att löpa en MAKITA-maskin men blev tveksam då jag lagt märke till att i dom stora byggvaruhus som jag besökt, där fanns det nästan ingaoriginaltillbehör alls till MAKITA? Det fanns mängder av tillbehör till BOSH, DEWALT men nästa noll till MAKITA?
För att förtydliga, så menar jag ORIGINALTILLBEHÖR till MAKITA!
Som tex borrar, verktygslådor mm.
Vet någon varför??
Köper man MAKITA, så vill man ju kunna ha tillgång till deras tillbehör i butik.
Intressant att höra Era kommentarer och framförallt Ni som vet varför.
Ha det bra i solen
Erik
Redigerat:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
DeWalt är det som finns på flest ställen, men de flesta tillbehör passar andra märken. T.ex. sågblad till multiverktyg passar alla Starlock
Att det finns mycket DeWalt kanske beror på att det tillverkar mycket tillbehör. Vet inte om Makita gör det och om de gör detta så kanske de inte tillverkar lika mycket eller att det räcker att ta in en serie tillbehör i butiken då det oftast ändå passar till samtliga maskiner.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Makita har fler verktyg än DeWalt i 18v iallafall. Men av någon anledning så säljer nästan alla kedjor DeWalt. Makita får man nöja sig med Bauhaus, Jula och lokala firmor.
Klicka här för att svara