Funderar på att köpa hus men läser att hus som är mitt bland åkermark är riktigt kasst. Det bara blåser överallt och visst även om sikten är fri så kan ju ett stort varuhus slås upp från ingenstans. Vet att många bor så i Skåne och det är känt för att blåsa mycket. Bättre att bo i villaområde eller på strandtomt?

Det handlar väl om vad man vill, och har råd med.

Personligen vill jag bo så att man har "kontakt" med grannhusen, alltså inte mitt i ingenstans. Men med grannhusen lagom långt borta för minimal insyn. Vill ha bekväm tillgänglighet till staden utan att nödvåndigtvis ta bilen alltid.

Skulle gärna bo på en strandtomt, men det har jag inte råd med.

• Gilla
yonna
  • Laddar…
Allt beror på vad du värderar. Jag bor med åkermark som granne och direkta nackdelarna är som du säger blåst men också damm vid harvning och skörd, samt om det blir torrt med bar jord och det blåser.

Annars är det fantastiskt att ha naturens gång utanför husknuten och inga grannar som står och glor på vad man gör.

tensiden tensiden skrev:
Allt beror på vad du värderar. Jag bor med åkermark som granne och direkta nackdelarna är som du säger blåst men också damm vid harvning och skörd, samt om det blir torrt med bar jord och det blåser.

Annars är det fantastiskt att ha naturens gång utanför husknuten och inga grannar som står och glor på vad man gör.
Ok men det kan du få utan att bo på åkermark och blåst, damm och annat djävulskap?

G Gipsvägg skrev:
k men det kan du få utan att bo på åkermark och blåst, damm och annat djävulskap?
Vad är ditt syfte med den här & den andra tråden?

L lat skrev:
Vad är ditt syfte med den här & den andra tråden?
Se hur snabbt man kan bli bannad som troll?

• Haha
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
Ja, lite konstigt är det ju att någon som i november skrev att de flyttat till hus, nu mindre än två månader senare startar en tråd om att de funderar på att köpa hus?

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Är det här samma snubbe som ville prata om stenhus för ett tag sedan?

• Haha
kashieda
  • Laddar…
P PatrikJo skrev:
Är det här samma snubbe som ville prata om stenhus för ett tag sedan?
Japp

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.