2 263 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Varför bygga hus mitt bland åkermark?
Funderar på att köpa hus men läser att hus som är mitt bland åkermark är riktigt kasst. Det bara blåser överallt och visst även om sikten är fri så kan ju ett stort varuhus slås upp från ingenstans. Vet att många bor så i Skåne och det är känt för att blåsa mycket. Bättre att bo i villaområde eller på strandtomt?
Moderator
· Stockholm
· 56 252 inlägg
Det handlar väl om vad man vill, och har råd med.
Personligen vill jag bo så att man har "kontakt" med grannhusen, alltså inte mitt i ingenstans. Men med grannhusen lagom långt borta för minimal insyn. Vill ha bekväm tillgänglighet till staden utan att nödvåndigtvis ta bilen alltid.
Skulle gärna bo på en strandtomt, men det har jag inte råd med.
Personligen vill jag bo så att man har "kontakt" med grannhusen, alltså inte mitt i ingenstans. Men med grannhusen lagom långt borta för minimal insyn. Vill ha bekväm tillgänglighet till staden utan att nödvåndigtvis ta bilen alltid.
Skulle gärna bo på en strandtomt, men det har jag inte råd med.
Allt beror på vad du värderar. Jag bor med åkermark som granne och direkta nackdelarna är som du säger blåst men också damm vid harvning och skörd, samt om det blir torrt med bar jord och det blåser.
Annars är det fantastiskt att ha naturens gång utanför husknuten och inga grannar som står och glor på vad man gör.
Annars är det fantastiskt att ha naturens gång utanför husknuten och inga grannar som står och glor på vad man gör.
Ok men det kan du få utan att bo på åkermark och blåst, damm och annat djävulskap?tensiden skrev:
Allt beror på vad du värderar. Jag bor med åkermark som granne och direkta nackdelarna är som du säger blåst men också damm vid harvning och skörd, samt om det blir torrt med bar jord och det blåser.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varning!! byggahus.se är en fälla!!!
Information & Feedback -
Bygga ihop hus och garage - hur?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Tips husleverantör/byggare Göteborgs Södra Skärgård
Hustillverkare -
Vilka har ni anlitat när ni ville bygga ett hus ? och varför?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
varför är hus så dyrt att bygga i Sverige?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.