3 848 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Varför blir detta så?
Medlem
· Jönköping
· 120 inlägg
Hej alla.
Jag har just monterat in en dörr i garaget.
Och köpt lås samt handtag på biltema.
Handtaget blev jättebra, men inte låset.
Jag måste få ut låscylindern för just nu ser det inte klokt ut.
Förstod inte heller hur medbringaren skulle monteras.
Antar att man ska ifrån utsidan trycka in medbringaren först. Sedan plåt bläcket och sedan låscylindern.
Från insidan skruvar du dit cylinder skruvarna samt vredet på medbringaren.
Har jag förstått rätt?
Här är en bild över hur knasigt det är nu.
Någon smart som vet hur jag bör göra??

Ska låskistan vara mellan låscylindern och medbringaren, eller ska man föra igenom medbringaren genom kistan.

Jag har just monterat in en dörr i garaget.
Och köpt lås samt handtag på biltema.
Handtaget blev jättebra, men inte låset.
Jag måste få ut låscylindern för just nu ser det inte klokt ut.
Förstod inte heller hur medbringaren skulle monteras.
Antar att man ska ifrån utsidan trycka in medbringaren först. Sedan plåt bläcket och sedan låscylindern.
Från insidan skruvar du dit cylinder skruvarna samt vredet på medbringaren.
Har jag förstått rätt?
Här är en bild över hur knasigt det är nu.
Någon smart som vet hur jag bör göra??

Ska låskistan vara mellan låscylindern och medbringaren, eller ska man föra igenom medbringaren genom kistan.

Japp, cylinderförlängare och ev en lägre bricka, samt skruv av passande längd. Lås kan göra en människa galen, kan bli både två och tre vändor till låssmeden efter mer/rätt småskrammel innan man fått till det.
Medlem
· Jönköping
· 120 inlägg
Kollade upp biltema och dom har cylinderförlängare, Dock är dom bara 10 mm längre. Skulle nog behöva ha 3 st då.
Tror ni att det går. Eller ska jag hellre åka in till en låssmed. Dom borde väl ha längre förlängare antar jag.
Tror ni att det går. Eller ska jag hellre åka in till en låssmed. Dom borde väl ha längre förlängare antar jag.
Det ska fungera med 3*10 men kika efter en lägre bricka också så kanske du klarar dig med två.
Medlem
· Jönköping
· 120 inlägg
Vad bra.Men ska det vara så att medbringaren ska vara mot vredet. och låscylindern mot kistan.
Om du tänker att kistan är mellan låscylindern och medbringaren, som jag har lagt upp i bild 4.?
Är lite osäker ifall det är rätt.
Testade med att googla men blev inte mycket klokare.
Om du tänker att kistan är mellan låscylindern och medbringaren, som jag har lagt upp i bild 4.?
Är lite osäker ifall det är rätt.
Testade med att googla men blev inte mycket klokare.
Medlem
· Jönköping
· 120 inlägg
var hos låssmeden och köpte en förlängare och nu blev det perfekt.
Tack alla
Tack alla
Klicka här för att svara