C cluelessinthebasement skrev:
Det är tydligen TVÅ jordfelsbrytare. Jag ber om ursäkt tusen gånger! Ignorera denna tråd.
Det vore tacknämligt om du kunde återställa (skriva ur minnet) den ursprungliga frågeställningen tillsammans med ditt eget svar. Någon annan som söker med samma frågeställning hittar då både frågan och svaret via sökmotorer.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Z zwanzig skrev:
Det vore tacknämligt om du kunde återställa (skriva ur minnet) den ursprungliga frågeställningen tillsammans med ditt eget svar. Någon annan som söker med samma frågeställning hittar då både frågan och svaret via sökmotorer.
Alright, ungefär såhär.

"Varför täcks inte badrummet av jordfelsbrytaren?"

Det visade sig vara så att jag, som elektrisk analfabet, hade missat att det var en jordfelsbrytare i källaren också. Jag tittade bara efter test knappen och såg därför bara den ena jordfelsbrytaren som hade en tydligare test-knapp.

Förmodligen hade enbart badrum täckts av jordfelsbrytare tidigare, men nuvarande ägare hade installerat ytterligare en jordfelsbrytare vid ett senare tillfälle för att täcka hela huset. Denna post borde inte ha existerat om jag inte hade slarvat så rejält och missat den.

• Gilla
zwanzig
  • Laddar…
Inga frågor är för dumma och vi måste vara artiga och svara enligt forumsreglerna.
Alla är vi analfabeter innan vi lär oss läsa. ;)

• Gilla
cluelessinthebasement
  • Laddar…
Tänkte att jag laddar upp de två bilderna på elcentralerna igen så kan folk som eventuellt hittar tråden träna på att hitta respektive jordfelsbrytare ;)

Elcentral med säkringar och jordfelsbrytare markerade med V för vind.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elcentral med säkringar och etiketter, röd pil pekar på jordfelsbrytare, vind och källare markerade "v" & "k".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(v & k är inte varm och kall utan, vind källare ;))

• Gilla
blackarrow
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.