57 875 läst ·
146 svar
58k läst
146 svar
Varför är det så få som har solida rostfria bänkskivor?
Har varit hos en liten lokal verkstad och de säger att de inte kan fixa en sex mm skiva på 3,7 m. De säger svårt med den finishen på vasken och på den planmonterade Borahällen, att få den millimeterprecisionen är svårt. De är två på den verkstaden och bara att hantera tyngden på skiva är krångligtViolina skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
J Joonazz skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Är i restaurangkök dagligen och som du säger så känner man skillnaden på 1 mm och 1,5 mm fast de underlimmas på en tjock skiva, helt annan känsla. Tänk då 6 mm, går inte att jämföra. Som att jämföra känslan på en laminat med en massiv ekskiva
Ganska säker på att en obruten, ej sågad eller polerad naturlig sten har 0 koldioxidutsläpp, så värdet var nog för bryta och behandla.Violina skrev:
Japp, men kommentaren var till Violina som tror att koldioxidutsläppen var likvärdiga när det hade angivits ett värde för naturlig sten men hon tyckte att det inte stämde då den måste brytas mm. Men vad gäller det värdet om inte att brytas och behandlas?Nyfniken skrev:
Jag tror att jag är ganska dålig på att förklara vad jag menar.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Oftast gör man diskbänkar i ferritiskt rostfritt(testa med magnet, dessa är magnetiska).Dan_Johansson skrev:
Det finns även ferritiska legeringar som är syrafasta och generellt är de billigare än austenitiska legeringar på grund av den låga nickelhalten.
En 30 mm stenskiva borde bli tyngre och det är ju vanligt förekommande.
Vet inte vad Outokumpu m.fl levererar för tjocklekar, men SSAB levererar ju 170 mm svart i alla fall, om man vill vara värst
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 805 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 805 inlägg
Med tanke på radien på kanten till diskhon (på TS bilder) är jag väldigt säker på att hon är ditsvetsad. Det krävs större radier för att materialet ska flyta och inte spricka.
dessutom så är pressverktygen relativt dyra och mer gjorda för stora serier. Det hade inte varit ekonomiskt att ha pressverktyg för detta, speciellt om man vill erbjuda lite flera olika storlekar på diskho.
dessutom så är pressverktygen relativt dyra och mer gjorda för stora serier. Det hade inte varit ekonomiskt att ha pressverktyg för detta, speciellt om man vill erbjuda lite flera olika storlekar på diskho.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg