Håller på att utveckla en affärsidé som är att skapa en klädeshylla/hängare med inbyggd torkfunktion för att slippa problemet med blöta kläder och behöver få fram vad problemet är med torkskåp (ex tar mycket plats osv). Jag har nämligen gjort en marknadsundersökning som visar att 70% inte äger torkskåp. Dela gärna med er om ni har några tankar kring problem med de klädestorkar som finns idag på marknaden.
Bifogar även en bild på hur hyllan är tänkt att se ut
Bifogar även en bild på hur hyllan är tänkt att se ut
Medlem
· Blekinge
· 12 224 inlägg
Kan det vara så att torkskåp är mindre effektiva vid torkning och drar mer el än tumlare?
F ö fattar jag inte din ritning.
F ö fattar jag inte din ritning.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 922 inlägg
I mitt fall har hallgolvet samma funktion som torkskåpet. Nu är barnen iofs större, men när de var små och kom in blöta så lade man bara ut kläderna på golvet så torkade de snabbt...
Föv är väl torkskåp en ganska oeffektiv lösning på torkproblemet? Något som skulle vara smidigt vore ett skåp med inbyggd avfuktare...
Edit: att 3 av 10 har ett torkskåp som de använder regelbundet låter som i överkant...
Föv är väl torkskåp en ganska oeffektiv lösning på torkproblemet? Något som skulle vara smidigt vore ett skåp med inbyggd avfuktare...
Edit: att 3 av 10 har ett torkskåp som de använder regelbundet låter som i överkant...
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Kanske lättare att förstå hur hyllan ska se ut såhär. Så kommer det finnas fläktar under varje hyllplan som torkar kläderna som hänger på krokarna.T Thomas_Blekinge skrev:
Tack för ditt svar!Dan_Johansson skrev:
I mitt fall har hallgolvet samma funktion som torkskåpet. Nu är barnen iofs större, men när de var små och kom in blöta så lade man bara ut kläderna på golvet så torkade de snabbt...
Jag tänker mig att man använder torkskåp för att torka kläder snabbt (barn i förskoleåldern så det är där det används i min värld) men om man inte har behov av snabbheten torkar ju kläder iallafall.
Vi har ett eluttag märkt "torkskåp" i tvättstugan, det är inget torkskåp inkopplat där men väl en avfuktare eftersom det är i källaren.
Kanske torkskåp helt enkelt är en 50+ år gammal idé som har ersatts av nyare metoder och behov.
Vi har ett eluttag märkt "torkskåp" i tvättstugan, det är inget torkskåp inkopplat där men väl en avfuktare eftersom det är i källaren.
Kanske torkskåp helt enkelt är en 50+ år gammal idé som har ersatts av nyare metoder och behov.
Tack för svar!e02jr skrev:
Jag tänker mig att man använder torkskåp för att torka kläder snabbt (barn i förskoleåldern så det är där det används i min värld) men om man inte har behov av snabbheten torkar ju kläder iallafall.
Bra tankar, tack!useless skrev:
https://boldliving.se/produkt/inredningsdetaljer/hopfallbart-elektriskt-torkstall/ , vart tar den fuktiga luften vägen här?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer