Håller på att utveckla en affärsidé som är att skapa en klädeshylla/hängare med inbyggd torkfunktion för att slippa problemet med blöta kläder och behöver få fram vad problemet är med torkskåp (ex tar mycket plats osv). Jag har nämligen gjort en marknadsundersökning som visar att 70% inte äger torkskåp. Dela gärna med er om ni har några tankar kring problem med de klädestorkar som finns idag på marknaden.

Bifogar även en bild på hur hyllan är tänkt att se ut :)

• Skiss av en utvikbar klädeshylla med inbyggda hängare och torkfunktion designad för att minimera platsanvändning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan det vara så att torkskåp är mindre effektiva vid torkning och drar mer el än tumlare?
F ö fattar jag inte din ritning.

• Gilla
visaksson och 11 till
  • Laddar…
I mitt fall har hallgolvet samma funktion som torkskåpet. Nu är barnen iofs större, men när de var små och kom in blöta så lade man bara ut kläderna på golvet så torkade de snabbt...

Föv är väl torkskåp en ganska oeffektiv lösning på torkproblemet? Något som skulle vara smidigt vore ett skåp med inbyggd avfuktare...

Edit: att 3 av 10 har ett torkskåp som de använder regelbundet låter som i överkant...

• Gilla
Anna_H och 8 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Kan det vara så att torkskåp är mindre effektiva vid torkning och drar mer el än tumlare?
F ö fattar jag inte din ritning.
Kanske lättare att förstå hur hyllan ska se ut såhär. Så kommer det finnas fläktar under varje hyllplan som torkar kläderna som hänger på krokarna.

• CAD-ritning av en vägghängd hylla med fläktutrymmen under varje plan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mattias Ågren1
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
I mitt fall har hallgolvet samma funktion som torkskåpet. Nu är barnen iofs större, men när de var små och kom in blöta så lade man bara ut kläderna på golvet så torkade de snabbt...

Föv är väl torkskåp en ganska oeffektiv lösning på torkproblemet? Något som skulle vara smidigt vore ett skåp med inbyggd avfuktare...

Edit: att 3 av 10 har ett torkskåp som de använder regelbundet låter som i överkant...
Tack för ditt svar! :)

Torkskåp har frånluftsventilation, har du med det?

• Gilla
Therese Johansson1
  • Laddar…
Therese Johansson1 Therese Johansson1 skrev:
Kanske lättare att förstå hur hyllan ska se ut såhär. Så kommer det finnas fläktar under varje hyllplan som torkar kläderna som hänger på krokarna.
Låter inget vidare om man inte vill ha fuktigare inomhusklimat. Ljudnivå? Lukt?

• Gilla
@ndreas
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Torkskåp har frånluftsventilation, har du med det?
Tack, absolut en grej som gör det omständigare att installera ett torkskåp.

Jag tänker mig att man använder torkskåp för att torka kläder snabbt (barn i förskoleåldern så det är där det används i min värld) men om man inte har behov av snabbheten torkar ju kläder iallafall.

Vi har ett eluttag märkt "torkskåp" i tvättstugan, det är inget torkskåp inkopplat där men väl en avfuktare eftersom det är i källaren.

Kanske torkskåp helt enkelt är en 50+ år gammal idé som har ersatts av nyare metoder och behov.

• Gilla
Umberg92 och 3 till
  • Laddar…
Therese Johansson1 Therese Johansson1 skrev:
Så kommer det finnas fläktar under varje hyllplan som torkar kläderna som hänger på krokarna.
Vart tar den fuktiga luften vägen? Kommer det att vara några värmeelement som värmer luften också?

• Gilla
Therese Johansson1
  • Laddar…
K Kane skrev:
Låter inget vidare om man inte vill ha fuktigare inomhusklimat. Ljudnivå? Lukt?
Tack, absolut grejer som jag kan ha med i min affärsidé och som bör ses över.

e02jr e02jr skrev:
Jag tänker mig att man använder torkskåp för att torka kläder snabbt (barn i förskoleåldern så det är där det används i min värld) men om man inte har behov av snabbheten torkar ju kläder iallafall.

Vi har ett eluttag märkt "torkskåp" i tvättstugan, det är inget torkskåp inkopplat där men väl en avfuktare eftersom det är i källaren.

Kanske torkskåp helt enkelt är en 50+ år gammal idé som har ersatts av nyare metoder och behov.
Tack för svar!

Man behöver inte extra värme, vad som behövs är luftflöde.
Det löser man med en vanlig fläkt.

• Gilla
Therese Johansson1
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Man behöver inte extra värme, vad som behövs är luftflöde.
Det löser man med en vanlig fläkt.
Tack för ditt svar!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.