Byggahus.se

Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns ingen anledning att tro att det blir några biverkningar av vaccineringen framöver så länge du inte kan presentera en biologisk förklaring till hur det ska gå till.
Kolla på inlägg: #17414

Redigerade bort övrig text i inlägget och tog bara med det som var relevant för just detta.
 
BirgitS
E EPG skrev:
Kolla på inlägg: #17414

Redigerade bort övrig text i inlägget och tog bara med det som var relevant för just detta.
Se svarsinlägget #17416
 
Mohahaha!!!
Ju fler vaccindoser man tar, desto större risk att man blir smittad av Covid, går ju bra det här!

 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
BirgitS
P pegr skrev:
Ju fler vaccindoser man tar, desto större risk att man blir smittad av Covid, går ju bra det här!
Det var någon som påstod samma sak för några dagar sen och hänvisade till en studie som visade att om man hade vaccinerat sig under hösten med det uppdaterade vaccinet så hade man 30 % mindre risk att få covid. Vilken studie refererar du till?
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
P pegr skrev:
Mohahaha!!!
Ju fler vaccindoser man tar, desto större risk att man blir smittad av Covid, går ju bra det här!

[media]
Muahahaha! Sök hjälp! Du verkar ha begränsad kapacitet att göra en korrekt analys.
 
  • Gilla
remrag och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
P pegr skrev:
Mohahaha!!!
Ju fler vaccindoser man tar, desto större risk att man blir smittad av Covid, går ju bra det här!

[media]
Jaha Youtube tog bort videon pga att den var tydligen för kontroversiell...
 
P pegr skrev:
Jaha Youtube tog bort videon pga att den var tydligen för kontroversiell...
Den kanske inte var för kontroversiell utan bara fel?
 
  • Gilla
remrag och 3 till
  • Laddar…
Ja kanske det men tillåt mig tvivla.. Det har hänt förut. Nästa gång ska jag spara rapporten direkt istället.
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Den kanske inte var för kontroversiell utan bara fel?
Eller bara misstog korrelation med kausalitet.

Om vi antar att själva datat stämmer (dvs de som tagit flest doser också är de som lättast smittas), så behöver det ju inte bero på vaccinet utan någon annan faktor, t.ex ålder. Vi vet ju att äldre har sämre immunförsvar. Vi vet också att det är de äldre som fått flest doser vaccin.
Man skulle alltså lika gärna kunna formulera resultatet som ”De som är äldre smittas lättare av corona”, men i det här fallet har väl videomakarna kanske en dold agenda där man är mot vaccin av någon anledning.
 
  • Gilla
skogaliten och 6 till
  • Laddar…
BirgitS
P pegr skrev:
Ja kanske det men tillåt mig tvivla.. Det har hänt förut. Nästa gång ska jag spara rapporten direkt istället.
Rapporten har inte det minsta med Youtube att göra eftersom den förstås är publicerad i textformat på sedvanlig ställe för det. Men som sagt rapporten kom inte alls fram till det som du och videon tog upp, utan det var en grav misstolkning utgående från ett lösryckt citat.
 
  • Gilla
vanpire och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.