6 126 läst ·
25 svar
6k läst
25 svar
Värde på einhell slagborrmaskin?
Japp märket säljer de men om de har samma slagborrmaskin återstår att se, ska försöka ta mig dit imorgon och se vad som finns.bygga_bo skrev:
Borrhammare äger han redan, tror det står einhall på den medNimajneb skrev:
Jag har faktiskt just en sån där einhellmaskin som jag köpt på rusta för kanske 5 år sedan liggandes ute i stugan. Den håller än trots att den fått slita emellanåt. Ett tips är att plocka isär den och smörja upp växelhuset eftersom min var snustorr där. Har även hänt med billiga liknande vinkelslipar.
Borrmaskinen är likvärdig med de "näst sämsta maskinerna" man ser bland lågprismärkena här och var så man borde kunna ersätta med en sån. Värdet begagnad torde vara 0:- men för att få samma funktion måst man alltså punga ut med 150-300:-
Jag tycker att biltemas större 2-växlade maskin var prisvärd förut men nu ser jag att den höjts med mer än 100:-
Här ser du Julas Meec som kostar 129:-

Dito Biltema 189:-

Borrmaskinen är likvärdig med de "näst sämsta maskinerna" man ser bland lågprismärkena här och var så man borde kunna ersätta med en sån. Värdet begagnad torde vara 0:- men för att få samma funktion måst man alltså punga ut med 150-300:-
Jag tycker att biltemas större 2-växlade maskin var prisvärd förut men nu ser jag att den höjts med mer än 100:-
Här ser du Julas Meec som kostar 129:-

Dito Biltema 189:-

Redigerat:
Einhell säljs bla på micro.
Jag har den svarta borrmaskinen från meec, den är identisk med den på biltema, även rusta hade en men i en annan färg.
Jag köpte meecen för att jag behövde borra upp ett antennuttag, samt ville ha som slip med rondell till bilen borrarna kostade 29 kr för en såndär burk, borrarna var dåliga köpten en från bosh och borrmaskinen borrade hur fint som helst.
Jag har använt min meec mycket helt klart värd pengarna.
Jag har den svarta borrmaskinen från meec, den är identisk med den på biltema, även rusta hade en men i en annan färg.
Jag köpte meecen för att jag behövde borra upp ett antennuttag, samt ville ha som slip med rondell till bilen borrarna kostade 29 kr för en såndär burk, borrarna var dåliga köpten en från bosh och borrmaskinen borrade hur fint som helst.
Jag har använt min meec mycket helt klart värd pengarna.
Klicka här för att svara