coss skrev:
jag såg någon som hade einhell, det var inte bauhaus för de hade något annat märke.skumt!
Har för mig att jag har sett Einhell i Hornbach-katalogen som titt o tätt dimper ner i brevlådan.

bygga_bo skrev:
Har för mig att jag har sett Einhell i Hornbach-katalogen som titt o tätt dimper ner i brevlådan.
Japp märket säljer de men om de har samma slagborrmaskin återstår att se, ska försöka ta mig dit imorgon och se vad som finns.

Nimajneb skrev:
eller sponsrat en borrhammare med ett par hundralappar
Borrhammare äger han redan, tror det står einhall på den med:rolleyes:

Hej ! Jag vet att HZ har detta märke i sitt sortiment.Kolla på deras hemsida om du har någon återförsäljare i närheten av dig. Mvh Mats
http://www.huzells.se/home/index.html

Hornbach säljer en massa einhellskrot, kolla deras onlinekatalog eller åk dit och fiska upp en ny.

Jag har faktiskt just en sån där einhellmaskin som jag köpt på rusta för kanske 5 år sedan liggandes ute i stugan. Den håller än trots att den fått slita emellanåt. Ett tips är att plocka isär den och smörja upp växelhuset eftersom min var snustorr där. Har även hänt med billiga liknande vinkelslipar.

Borrmaskinen är likvärdig med de "näst sämsta maskinerna" man ser bland lågprismärkena här och var så man borde kunna ersätta med en sån. Värdet begagnad torde vara 0:- men för att få samma funktion måst man alltså punga ut med 150-300:-
Jag tycker att biltemas större 2-växlade maskin var prisvärd förut men nu ser jag att den höjts med mer än 100:-

Här ser du Julas Meec som kostar 129:-
000016_c.jpg

Dito Biltema 189:-
Archive%5CProduct_images%5C17%5CLarge%5C17-016_l.jpg

Redigerat:
softarn skrev:
Ett tips är att plocka isär den och smörja upp växelhuset eftersom min var snustorr där.
Var fullt av fett i växellådan, och metallfragment.
2 tänder på sekundärdrevet är helt eller delvis av.

Einhell säljs bla på micro.
Jag har den svarta borrmaskinen från meec, den är identisk med den på biltema, även rusta hade en men i en annan färg.

Jag köpte meecen för att jag behövde borra upp ett antennuttag, samt ville ha som slip med rondell till bilen borrarna kostade 29 kr för en såndär burk, borrarna var dåliga köpten en från bosh och borrmaskinen borrade hur fint som helst.

Jag har använt min meec mycket helt klart värd pengarna.

Problemet är löst men tack för svaren.

Var på hornbach igår men de hade ingen bsm 550e men fanns en liknande med samma motorstyrka för 299kr.

Einhell säljs bla på micro.
Micro bildelar har ingen einell slagborr på sin hemsida.

På vilken nivå ligger skil slagborrmaskin?

Snäppet under en grön Bosch, eftersom det är de som äger varumärket

Det beror helt på vad du skall använda borrmaskinen till, för hemmabruk och hobbyfixaren är det helt ok.

Jag skall nog köpa en sådan själv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.