Jag har bytt blandare i pannrummet och rörmokaren satte Vatette kulventiler på rören för ett tag sen så att jag skulle kunna byta själv. Åkte till VVS-hovleverantören och fixade flexibla slangar och bussningar i tron att det skulle bli ett enkelt jobb. Expediten satte i packningarna i bussningarna där de skulle sitta men det läcker och när jag skruvar isär allt så är packningarna sönderskurna. Skulle såklart kollat detta först men litade på expertisen. Nu är frågan var de 4 (nya) packningarna ska sitta för att det ska bli rätt? Mellan kulventil/blandarrör och bussning eller mellan slang och bussning?

Nyinstallerade Vatette kulventiler med flexibla slangar och bussningar, läckage syns vid anslutningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand som håller en mässingsbussning med gängor för VVS-installation mot en röd bakgrund.
Skapa konto
Närbild av en hand som håller en flexibel VVS-slang med synlig skadad packning inuti kopplingen.
Skapa konto
Två Vatette kulventiler monterade på rör i ett pannrum, synliga packningar och anslutningsdetaljer.
Skapa konto
Hand håller en grön packning med skärsår mot en suddig bakgrund av VVS-installation.
Skapa konto

Redigerat:
Troligtvis konkopplingar där du ansluter dina slangar, då skärs dom sönder, med packning så ska det inte vara gängtape

Jo jag vet varför packningarna skars sönder men nu var frågan var de ska sitta istället? Någon som vet?

Ser dåligt på bilderna men du behöver kanske en planadapter på ballofixen så att inte packningen går sönder och ingen gängtejp.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.