Jag ska installera en luftvärmepump i mitt gästhus men vet inte var jag ska placera den både inne och ute och skulle gärna behöva rekommendation. Obs det kommer vara en installatör som gör jobbet.
Är det någon som har en bra idé. Jag skulle gärna placera den över de två dörrarna med en balk mellan. Och då blir det på långsida jag placerar ute delen.

• Interiörbild av ett gästhus med träpanelväggar, tre vita dörrar, en träbänk, stolar, och ett fönster. Rummet har ett sluttande tak med synliga balkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En ljus inredning i ett gästhus med träpanel, en rund matplats, soffhörna och låda under fönster med utsikt över träd.
    Skapa konto
  • Gästhus i trä med två fönster och hängränna på ena långsidan, omgärdat av träd och buskar, inför installation av luftvärmepump.
    Skapa konto
Ovanför de båda dörrarna borde bli bra men vad är det för litet rum i hörnet där? Förråd?

J Josth skrev:
Ovanför de båda dörrarna borde bli bra men vad är det för litet rum i hörnet där? Förråd?
Det är en toalett. Det enda jag tänker är om det är svårt att dra till utedelen därifrån men de kanske inte behöver vara precis vid varandra inne och ute del.

Ok, då är det nog inte värt att dra rörpaketet tvärs igenom toaletten upptill fram till ytterväggen? Hur ser huset ut på motsatta sidan toaletten?

J Josth skrev:
Ok, då är det nog inte värt att dra rörpaketet tvärs igenom toaletten upptill fram till ytterväggen? Hur ser huset ut på motsatta sidan toaletten?
Andra sidan dvs andra sidan vägg av där jag vill placera den är sovrum som är fritt att köra delen ut. Mitt emot toaletten är andra bilden som är bifogad

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.