Ok.
Om jag nu säger att Innerdelen sitter till vänster om dubbla altandörrarna i hörnet. Riktat luften lite ut i rummet MEN det är Kallt i soffan som står mot andra altan fönster. Står på 22 grader.
Om jag nu säger att Innerdelen sitter till vänster om dubbla altandörrarna i hörnet. Riktat luften lite ut i rummet MEN det är Kallt i soffan som står mot andra altan fönster. Står på 22 grader.
Då fråga jag, vilken pump har du, hur stor är rummet, hur varmt är det i rummet, vilken utetemperatur har ni, vilka inställningar har du på pumpen, hur är rummet isolerat, vilken typ fönster och dörrar ...P peter54.ph skrev:
Toshiba installerad i höstas.
Inställd på värme 22 grader ej auto.
Gissar 18 grader i rymmet. Utetemp mellan +2 till -6
Tillbygget/vardagsrummet är byggt 1995, isolerat enligt alla konstens regler. 25m2.
De andra fönstren mot andra altan är 3-glas från 1995. Dubbel altandörrar installerade 2 år sedan 3-glas. Altandörren 1995 3-glas.
Ingen annan värme finns därför börjar jag undra om inte innerdelen skulle suttit på långsidan blåsanze luft mot alla fönster/dörrar. Montlren tyckte den skylle sitta där den sitter o blåsa värme mot valvet.
Inställd på värme 22 grader ej auto.
Gissar 18 grader i rymmet. Utetemp mellan +2 till -6
Tillbygget/vardagsrummet är byggt 1995, isolerat enligt alla konstens regler. 25m2.
De andra fönstren mot andra altan är 3-glas från 1995. Dubbel altandörrar installerade 2 år sedan 3-glas. Altandörren 1995 3-glas.
Ingen annan värme finns därför börjar jag undra om inte innerdelen skulle suttit på långsidan blåsanze luft mot alla fönster/dörrar. Montlren tyckte den skylle sitta där den sitter o blåsa värme mot valvet.
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Kolla med en termometer hur varmt det är ovanför innerdelen, är det 22 grader där så har den nått börvärdet.
Höj temp i så fall så det blir önskad temperatur vid soffan och ha så hög fläkthastighet som ni står ut med manuellt inställd.
Höj temp i så fall så det blir önskad temperatur vid soffan och ha så hög fläkthastighet som ni står ut med manuellt inställd.
Har haft den på 23 grader o högre hastighet men det blir inte varmare vid soffan därför funderar jag på om den inte skulle suttit på långsidan blåsande mot soffan men då blir det ju dragit o ingen värme ut mot resten av husetC Comfort Thomas skrev:
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Vad visar termometern att det är för temperatur ovanför innerdelen?
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
En sån där kött termometer brukar dom flesta ha om du inte har någon vanlig .
Annars får du inhandla en för att kolla temperaturen så man kanske kan avskriva en teori
Annars får du inhandla en för att kolla temperaturen så man kanske kan avskriva en teori