Hoppas ni kan hjälpa till, min röris har semester och har glömt att instruera mig... Ska sätta in bergvärme och håller som bäst på att dra ny prisol i golvet, upp och ut ur väggen till varje element.
Var ska rören gå ut, vilket avstånd från elementet? Ska de komma ut i samma höjd som infästningarna till elementet? Använder man sig av den avskalade prisolen ända mot elementet eller skarvar man utanför vägg till något annat rör?
Var ska rören gå ut, vilket avstånd från elementet? Ska de komma ut i samma höjd som infästningarna till elementet? Använder man sig av den avskalade prisolen ända mot elementet eller skarvar man utanför vägg till något annat rör?
15 cm låter vettigt, har hört det förut att elementen helst ska ha den nivån från golvet. Ska rören ut ur väggen i samma nivå som elementets anslutningar? Hur långt ifrån i sidled? Fasiken, vet ju inte om han ska dra prisol ända fram eller koppla en annan rörstump sista biten. Hm, får nog lov och ringa röris och störa på semestern... 
Uppföljning ifall någon skulle fråga sig samma sak senare.
Enligt min röris. Minst 10 cm ovan golv, sedan upp till en själv beroende på hur man vill ha elementen. Utgångarna från väggen ca 10 cm i sidled från elementet för att det ska bli hanterbart att koppla.
Enligt min röris. Minst 10 cm ovan golv, sedan upp till en själv beroende på hur man vill ha elementen. Utgångarna från väggen ca 10 cm i sidled från elementet för att det ska bli hanterbart att koppla.
Klicka här för att svara