Hej,

ska renovera badrummet, och ska sänka taket och installera spottar. Har dock svårt för var de ska placeras och tänkte höra vad ni här hade att inflika med. 6st har jag tänkt använda mig av, och de är rätt starka (8W). Layout enligt nedan:

Untitled.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett klassiskt misstag är att sätta en spot mitt i duschutrymmet och sedan slänga dit en stor takdusch. Då står man i skuggan och duschar ändå. Sätt spotten en bit offset i duschutrymmet.

Om du inte har alldeles perfekt kakelsättning så bör man undvika att sätta spottarna för nära väggarna. Då blir det släpljus och minsta ojämnhet syns.

Lite bättre "ritning" kan du väl bemöda dig med att ge oss i alla fall? Lek lite i paint åtminstone. ;)

Fred har rätt i det med en spott rakt ovanför en takdusch. Angående släpljus så anser jag att han har både rätt och fel. Ja, har man släpljus så är det lite vanskligt för det gäller som sagt att plattsättaren är noggrann.
Men det är även snyggt med släpljus i badrum, fast då inte med några 8-Wattare, utan 1,2-wattare. Som man sätter flera stycken i t.ex. duschen. Då kan man komma ifrån problemet med belysningen och takdusch.

//Patrik

Bjuder på en mer skalenlig ritning...

bad.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.