R
Gammal fråga som nog besvarats många gånger, men kikar in om någon har erfarenhet av det ena eller andra

alt 1)
koppla ihop BDT samt WC/septic (110mm rören) under huset i krypgrund/källare

alt 2)
koppla ihop rören uppe på vinden precis innan avluftningsröret går ut genom taket.
 

Bästa svaret

Avluftning ska gå från ovanför anslutning av utlopp för att kunna blåsa ut, rspektive suga in luft när spolning sker. Så kanske inte fel om det går, att koppla ihopp ovanför alla utgående rör för avlopp.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.