Jag har beställt från Bonnet och fick leverans av några skivor precis innan helgen. Tyvärr har jag ännu inte hunnit packat upp och kolla närmre på dem, kanske att jag får tid denna vecka. Deras är BB/BB så får man B/BB till samma pris är det mer prisvärt, men som sagt jag har inte ännu hunnit kolla hur fina dessa är.

Tänk dock på att du måste lasta av med lastare själv annars tar de 1200:- + moms för kranbil. Jag tänkte lastat av mina 8 skivor för hand eller med palltruck men det gick inte för sig. (Det är visserligen transportfirman och inte bonnet som säger så)

Tack för informationen, det hade jag inte alls tänkt på. Då blir det ju helt plötsligt dyrt istället.

Åkte du på de extra 1200+moms eller gick det att lösa? Hur är skivorna packade?

Skriv gärna lite om den upplevda kvaliten när du har tid att kika på dem!

badtastex skrev:
Tack för informationen, det hade jag inte alls tänkt på. Då blir det ju helt plötsligt dyrt istället.

Åkte du på de extra 1200+moms eller gick det att lösa? Hur är skivorna packade?

Skriv gärna lite om den upplevda kvaliten när du har tid att kika på dem!
Nä jag klarade mig. Fick reda på det när de ringde och bokade tid för leveransen, så jag lånade en traktor med frontlastare.

Ska försöka få tid till att göra något med plywooden inom kort. Det ska bli en bänkskiva och kanske ett skåp/tvättsortering. Efter det kan jag återkoppla här, men det kommer nog ta någon vecka innan jag får tid.

Hur låg skivorna packade då? Enligt Schenker kan de dra av med en handtruck om det ligger en vanlig pall under åtminstone.

Det var ingen vanlig standardpall. Min palltruck gick inte under på höjden och pallen var lastad på tvären pga längden.

Okej, det låter ju rimligt.

Snickeriet jag har beställt från tidigare har B/BB kvalitet och då kostar skivorna 800kr för 18mm, plus moms då förstås. Fördelen är att det ligger några hundra meter från där jag bor så jag i princip kan bära hem skivorna. ;)

Snart dags att handla plywood, har du hunnit kika på dina skivor pjodden?

Nix, tyvärr så har tiden gått åt till annat. Men jag går förbi dem varje dag och tänker snart... ;)

Hann med att ta några bilder på högen iaf. Hyfsat förpackat, dock dåligt med skydd på ändarna.
Svårt att ta bra bilder men kvaliteten var ok till det jag ska ha det. Det var mest ett test för att se kvaliteten men inget jag skulle bygga möbler av om de ej ska målas.

2016-03-31 16.12.01.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
badtastex
  • Laddar…
pjodden skrev:
Hann med att ta några bilder på högen iaf. Hyfsat förpackat, dock dåligt med skydd på ändarna.
Svårt att ta bra bilder men kvaliteten var ok till det jag ska ha det. Det var mest ett test för att se kvaliteten men inget jag skulle bygga möbler av om de ej ska målas.

[bild]
Får man fråga vad du skall ha allt det där till? Det är ju trots allt en rätt ansenlig hög finplywood.

Den jag köpt har några sådana där maskinella lagningar på ena sidan men är i princip helt felfri på andra sidan. Då har den ändå kallats BB/BB vilket jag tycker är lite märkligt.

• Gilla
Theo 1967
  • Laddar…
Bra att ha? ;)

Stort tack för bilderna, har hittills köpt plywood från Cheapy och det har varit i princip samma som Vectrex beskriver - ena sidan lagad och andra helt felfri. För det jag skall ha det till så är det ok då det blir målade prylar.

Haha, jag kommer säkert att finna nytta med den högen. Det är trots allt bara 8 skivor som snabbt går åt. Bl.a. kommer två skivor att gå åt till en bänkskiva för tvättstugan. Detta ska bli ett experiment där kvaliteten på ytan inte kommer spela någon roll trots att den ska klarlackas... Blir nog även nån mer inredning i tvättstugan.

Sen kanske lite jiggar, nåt skåp till verkstan o.dyl sen börjar nog högen tunna ut lite. ;)

Det fick bli en dag ledigt från föräldraledigheten (tack mormor!) och åka med kärra till Norrköping och proviantera.

Plywood.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det gick smidigt att hämta även om lagret hade ett annat firmanamn än själva butiken och låg på en helt annan adress men de verkliga utmaningarna kom först när jag skulle få av plywooden och in i garaget. Att flytta på en 180kg pall som mäter 2,40x1,30 helt själv är inte helt lätt men gick att lösa till slut.

Så nu kan man börja snickra! ;)

• Gilla
pjodden
  • Laddar…
Vad blev det för något kul?
Och vad ska det bli när det är klart? ;)

Det blev tre 18mm, två 12mm och en 6mm av deras björkplywood. Tanken är att det skall bli en kommod och högskåp till vårt badrum och sedan lite garderobsdörrar längre fram.

• Gilla
pjodden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.