5 309 läst ·
30 svar
5k läst
30 svar
Var köper man markis egentligen?
Skämt åsido. Bara två stödben verkar använda hela din budget. https://www.skanskabyggvaror.se/markiser/tillbehor-markiser/stodben-154745/Skumpe skrev:
Jag får känslan att markiser är ungefär samma typ av marknad som sängar. Det är enorma marginaler och smilande säljare. Jag undrar vad de betalar i inköp för en markis de säljer för 15000 kr.tveksamt skrev:
Jag har beställt en terassmarkis för 1600 kr på Hornbach. Vem vet vad som dyker upp. Men det var så otroligt mycket billigare och uppfyllde egentligen alla krav utom stödben att jag får ta det.fremax skrev:
Jag har landat i den slutsatsen också. Vet inte riktigt hur jag ska tillverka stödben. Faran med blåsten är väl att markisen blåser uppåt gissar jag. I så fall kan man ju egentligen klara sig med spännband/snören. Ska det stabilisera nedåt också blir det mer komplicerat. I alla fall om det inte ska se ut som skit, gå att montera av och på lätt och så vidare.Fujim skrev:
Tror jag får inspektera markisen på plats när jag fått den så får jag tänka ut nåt då.
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Jag uppskattar din ambition att hjälpa men dessa är eldrivna markiser och ingen av dessa har stödben. Just nu är det beställt en markis från Hornbach som uppfyller alla krav utom stödben för en kostnad på 1600 kr. Så det är om du hittar något som kan slå det som är intressant. Men inget elektriskt.Åsa Lund skrev: