Skumpe Skumpe skrev:
När jag tittar efter begagnade så är utbudet väldigt litet.
Det förstår jag, tyvärr lämnar den budgeten inte så mycket alternativ än begagnat, och då är det antingen att anpassa kraven eller avvakta tills rätt objekt kommer.

Köpte mina på hornbach, 60% billigare än den leverantör som min firma samarbetar med. Bra kvalitet och service, rekommenderar

Med vänlig hälsning, fremax

Köp en vanlig markis och bygg egna stödben.

• Gilla
Miot
  • Laddar…
Åsa Lund
Var i landet bor du?

Skumpe
tveksamt tveksamt skrev:
Det förstår jag, tyvärr lämnar den budgeten inte så mycket alternativ än begagnat, och då är det antingen att anpassa kraven eller avvakta tills rätt objekt kommer.
Jag får känslan att markiser är ungefär samma typ av marknad som sängar. Det är enorma marginaler och smilande säljare. Jag undrar vad de betalar i inköp för en markis de säljer för 15000 kr.

Skumpe
Okarlsson Okarlsson skrev:
Skämt åsido. Bara två stödben verkar använda hela din budget. [länk]
Detta var en av sidorna som fick mig att skapa forumtråden.

Skumpe
fremax fremax skrev:
Köpte mina på hornbach, 60% billigare än den leverantör som min firma samarbetar med. Bra kvalitet och service, rekommenderar

Med vänlig hälsning, fremax
Jag har beställt en terassmarkis för 1600 kr på Hornbach. Vem vet vad som dyker upp. Men det var så otroligt mycket billigare och uppfyllde egentligen alla krav utom stödben att jag får ta det.

Skumpe
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Var i landet bor du?
Hur så?

Skumpe
Fujim Fujim skrev:
Köp en vanlig markis och bygg egna stödben.
Jag har landat i den slutsatsen också. Vet inte riktigt hur jag ska tillverka stödben. Faran med blåsten är väl att markisen blåser uppåt gissar jag. I så fall kan man ju egentligen klara sig med spännband/snören. Ska det stabilisera nedåt också blir det mer komplicerat. I alla fall om det inte ska se ut som skit, gå att montera av och på lätt och så vidare.

Tror jag får inspektera markisen på plats när jag fått den så får jag tänka ut nåt då.

Åsa Lund
Skumpe Skumpe skrev:
Hur så?
Så kunde jag hjälpa dig leta?

Skumpe
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Så kunde jag hjälpa dig leta?
Tack vad snällt.

Skumpe
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
[länk]
[länk]
Jag uppskattar din ambition att hjälpa men dessa är eldrivna markiser och ingen av dessa har stödben. Just nu är det beställt en markis från Hornbach som uppfyller alla krav utom stödben för en kostnad på 1600 kr. Så det är om du hittar något som kan slå det som är intressant. Men inget elektriskt.

Kolla https://www.webbmarkis.se

Både deras modell Family Design och Tarragona kan fås med ben vad jag kan se...

(Såg sedan att detta nog blir utanför din budget... )

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.