Hej

Jag vill hitta varmvita, bredstrålande (minst 90 graders spridningsvinkel, gärna mer!) och dimbara ljuskällor med GU10-sockel, ljusflöde på 4-600 lumen och standarddiameter (50mm). Jag tror mig förstå att jag behöver titta på SMD LED snarare än reflektorlampor för att få riktigt bred spridning.

Kan någon ge mig tips på produkter som jag antingen kan köpa över disk i Stockholm idag eller beställa med riktigt snabb leveranstid, max två dagar? Ebay, USA och så vidare är inte intressant just nu och här.

Tacksam för svar.

Herr Hysteres skrev:
Hej

Jag vill hitta varmvita, bredstrålande (minst 90 graders spridningsvinkel, gärna mer!) och dimbara ljuskällor med GU10-sockel, ljusflöde på 4-600 lumen och standarddiameter (50mm). Jag tror mig förstå att jag behöver titta på SMD LED snarare än reflektorlampor för att få riktigt bred spridning.

Kan någon ge mig tips på produkter som jag antingen kan köpa över disk i Stockholm idag eller beställa med riktigt snabb leveranstid, max två dagar? Ebay, USA och så vidare är inte intressant just nu och här.

Tacksam för svar.
Biltema har en med 100 gr spridning, den är dock ej dimbar tyvärr. Men bra och "bred" ljusbild, bra pris också=)

http://www.biltema.se/sv/Bygg/Belysning-och-lampor/LED/LED-lampa-GU10-2000036127/?artId=463319

Hej
väcker liv i denna tråd.
Söker också bredstrålande och dimbara
350-600 lumen

Mvh
Leif

O oskar82 skrev:
[länk]

En sådan kanske fungerar? Finns med kallare vit också.
Tack den skall jag kolla närmare på
Kollade inte på så många watt därför jag missat mest troligt.
Mvh
Leif

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.