63 389 läst ·
44 svar
63k läst
44 svar
Var köpa verktygstavla?
rote, är du nöjd med kroksortimentet? tycker det verkar lite tunnt men som tidigare sagt så kan man ju använda sig av co också.
Man gifter sig helt enkelt in i rätt släkt
funkar varje gång, skämtåsido, sambons morfar orkar inte pga av skador fortsätta med snickerit.
Man gifter sig helt enkelt in i rätt släkt
Jula har eller har haft rea på tavlan 500-nånting, hållarna man får med är ju värt en del också.Mikael_L skrev:
Jag tyckte det var fullt tillräckligt. Annars kan man ju sätta upp vad man vill för något bara det går att dra en skruv genom det. Jag fyllde i alla fall upp två av biltemas tavlor med mina verktyg som jag använder mest.morty81 skrev:
En viktig aspekt ju att man ska nå allt på tavlan. Min arbetsbänk var så djup att jag bara kunde ha biltemas höjd på tavla.
Var på Bauhaus tidigare idag och de hade en Verktygstavla 120x60 cm för 399 kr, inklusive en del fästen. Den var av märket Wisent, (Bauhaus egna märke). Tavlan är av grålackerad plåt och har små cirkulära hål som Biltema, men har också ovala nyckelhål avsedda för deras egna fästen som liknar Raacos tavla, fast det är inte rektangulära hål. De säljer även färdiga verktygsskåp 120x60x20 cm som har dessa tavlor på insidan.
Verkar vara rätt vettigt och prisvärt i sammanhanget.
Se även sidan 132-133 i Bauhaus katalog som länkas nedan.
http://www.bauhaus.info/fileadmin/documents/de/flyers/2008/hk0208/Seite_032-143_werkzeug.pdf
Verkar vara rätt vettigt och prisvärt i sammanhanget.
Se även sidan 132-133 i Bauhaus katalog som länkas nedan.
http://www.bauhaus.info/fileadmin/documents/de/flyers/2008/hk0208/Seite_032-143_werkzeug.pdf
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "Raacos"
Raaco
Raaco är det ledande företaget för kvalitativ och flexibel förvaring och har länge varit det främsta valet för verktygsförvaring för både professionella och kunniga amatörer. Sedan mitten av 1950-talet har de utvecklat och tillverkat
Läs mer
Ett problem är att man med denna tavla antagligen alltid måste köpa sina verktygshållare på Bauhaus då andras krokar kanske inte passar. Det kan vara värt att kontrollera ifall man inte vill låsa sig till Bauhaus grejor.
Det är fördelen med fyrkantshålen att det finns många olika tillverkare av krokar. Iofs passar inte alla fabrikat v krokar på alla sådana tavlor heller då vissa har något annorlunda hålavstånd, men det finns i alla fall flera att välja på som har samma hålavstånd.
Det är fördelen med fyrkantshålen att det finns många olika tillverkare av krokar. Iofs passar inte alla fabrikat v krokar på alla sådana tavlor heller då vissa har något annorlunda hålavstånd, men det finns i alla fall flera att välja på som har samma hålavstånd.
Vad jag kunde se så verkade Classes, Biltema och Julas hållare passa i de runda hålen med skruv. Sedan så är det Bauhaus hållare mellan vartannat av de runda hålen.
Dock får man kolla upp hålavstånden exakt om det är kritiskt.
Dock får man kolla upp hålavstånden exakt om det är kritiskt.
shit, måste tacka för gediget diskuterande här
Var till en av mina lokala järnhandlare idag och försökte få tag i perforead plåt av större modell man tyvärr visste dom inte utan hör "eventuellt" av sig.
Men jakten går vidare, men biltema har ju öppnat bara nån mil härifrån så ska dit och "reka" lite
Var till en av mina lokala järnhandlare idag och försökte få tag i perforead plåt av större modell man tyvärr visste dom inte utan hör "eventuellt" av sig.
Men jakten går vidare, men biltema har ju öppnat bara nån mil härifrån så ska dit och "reka" lite
Själv funderar jag på rostfri plåt. Har snöat in på rostfritt i garaget nu...
Fyrkantsperforerad heter Qg på plåtspråk, men jag har inte riktigt koll på c-c mått ocj hålstorlek på verktygstavlorna, men c-c på 15 mm och 10 mm stora hål heter alltså:
Qg 10-15.
Finns t.ex i 1000x2000x1,5 mm
Fyrkantsperforerad heter Qg på plåtspråk, men jag har inte riktigt koll på c-c mått ocj hålstorlek på verktygstavlorna, men c-c på 15 mm och 10 mm stora hål heter alltså:
Qg 10-15.
Finns t.ex i 1000x2000x1,5 mm