Hej,

Det finns en del äldre trådar om TVA, men vilka finns fortfarande på marknaden (och som gärna inte har problem med självcirkulation som t.ex. Nibe)? Det är absolut ett alternativ att bygga själv, men här vill jag veta vilka som går att köpa. Jag har bara hittat (förutom Nibe) en modell hos Solvärmeshop.se och en modell hos VVFS i Danmark. Baxi verkar ha slutat med sin, annars var den intressant...

En bedövande tystnad råder, och det kanske matchar marknadsläget... Jag har i alla fall fått bekräftat att Baxi inte längre tillverkar TVA.
Det lutar nog åt att köpa från Danmark, om jag nu inte ser till att bygga själv...

googla på nibe tappman så kommer det fram en del. Rinkabyrör säljer den.

Som du kanske läste i mitt första inlägg så sökte jag alternativ till Nibe...

Ordna lite delar och bygg en för dig välanpassad själv. Har du läst gamla trådar här på temat?

GK100 GK100 skrev:
Ordna lite delar och bygg en för dig välanpassad själv. Har du läst gamla trådar här på temat?
Jo, jag har läst mycket av det som skrivits här om TVA, så jag vet vad jag är ute efter. Nu blev det att jag köpte en komplett byggsats från Danmark, till ungefär samma kostnad som om jag letat upp alla delar själv. Den är ihopskruvad men inte installerad ännu, med dagens elpriser är det ju ganska motiverat att få den klar... Återkommer med rapport hur det blev

• Gilla
Värmelärlingen och 1 till
  • Laddar…
Hej Nikoneer
Hur gick det för dig?
Vilken byggsats var det du köpte?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.