10 904 läst ·
12 svar
11k läst
12 svar
Var köpa tapeter i södra Sthlm?
www.gunthers-malarboden.se i Örby.
Vårby Färghall i Vårgby.
Bra pris vet jag inte, men mer tapeter än någon orkar titta på under en livstid finns på båda ställena.
Vårby Färghall i Vårgby.
Bra pris vet jag inte, men mer tapeter än någon orkar titta på under en livstid finns på båda ställena.
Är du ute efter bra pris på dyra tapeter är mitt tips att beställa på nätet (från England), kostar mellan hälften och en tredjedel av vad de kostar i Sverige, och levereras på ett par dar istället för ett par veckor.
Hej Robban,
har du några bra tips på företag i England som levererar tapeter till Sverige som man kunde kika på?
har du några bra tips på företag i England som levererar tapeter till Sverige som man kunde kika på?
Det finns många så enklast är att gå och bläddra i nån butik, skriva upp vad den heter, och sen kolla vilka som säljer det märket på nätet. T.ex. http://www.wallpaperdirect.co.uk/ och http://curtain-up.ltd.uk/ har stort sortiment och rimliga priser jämfört med de som tar in samma märken i Sverige.
Nu verkar det tyvärr som att vår tilltänkta barnvakt blivit sjuk så kanske vi inte kan kolla tapeter imorgon.
Ska kolla in Målarboden så fort vi kan, det var dessutom väldigt nära!
Hur ligger Bauhaus till vad det gäller tapeter?
Och vilket pris tycker ni är rimligt för tapeter? Kostnaden springer lätt iväg eftersom man ju bara får ca 4 bårder per rulle vilket ju är ca 2 meter (om jag nu tänker rätt). Samtidigt vill man ju ha något man tycker om och som har en hållbar kvalité.
Eller är det bättre att måla i sovrummet, alltså ovanpå de befintliga tapeterna?
Om man beställer ifrån t.ex. England kan man få prover innan?
Ska kolla in Målarboden så fort vi kan, det var dessutom väldigt nära!
Hur ligger Bauhaus till vad det gäller tapeter?
Och vilket pris tycker ni är rimligt för tapeter? Kostnaden springer lätt iväg eftersom man ju bara får ca 4 bårder per rulle vilket ju är ca 2 meter (om jag nu tänker rätt). Samtidigt vill man ju ha något man tycker om och som har en hållbar kvalité.
Eller är det bättre att måla i sovrummet, alltså ovanpå de befintliga tapeterna?
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
Kolla även hornbach i fittja
Hej,
inte södra stockholm, men det går ju fort att köra....
I Måleributiken i Alvik http://www.maleributiken.se/ har vi hittat snygga tapeter. Klassiska i nytryck.
inte södra stockholm, men det går ju fort att köra....
I Måleributiken i Alvik http://www.maleributiken.se/ har vi hittat snygga tapeter. Klassiska i nytryck.
Och vill man spara pengar och få tapeterna snabbare så tittar man ut vad man vill ha i Alvik och beställer själv från England - ca halva priset och leverans på ett par dar istället för ett par veckor.Studiobyggaren skrev:
Ha ha. Fan att jag inte tänkte på det....då hade jag sparat lite.
Såg de här frågorna först nu.RHB skrev:Och vilket pris tycker ni är rimligt för tapeter? Kostnaden springer lätt iväg eftersom man ju bara får ca 4 bårder per rulle vilket ju är ca 2 meter (om jag nu tänker rätt). Samtidigt vill man ju ha något man tycker om och som har en hållbar kvalité.
Rimligt är svårt.. i Sverige kostar många tapeter 1400/rullen, som kostar 4-500/rullen från England. Är det bara två rullar till en fondvägg så har vi köpt i Sverige vid nåt tillfälle tidigare, men nu skulle jag beställa allt utomlands. Billigare tapet kan vara snygga också, är de riktigt billiga är de ofta tunna i pappret och om man är ovan tapetserare så kan man lätt tro att det är svårt att tapetsera när man egentligen bara har en dålig tapet (satte upp K-rautatapeter för 49 spänn rullen en gång för länge sen på landet.. fy fan vilken skitkvalitet det var!)
Måla kan bli bra, oftast tycker jag tapeter är snyggare. Räknar man i pengar så brukar det inte bli sååå mycket billigare att måla om man räknar med allt (penslar, rollers, färg, täckpapper mm mm mm). Mönstrade färgglada tapeter är tvärtemot vad man kan tro ofta mindre slitage-känsliga än en enfärgad vägg där slitage syns tidigare.
Vi fick prover från England nån gång, minns inte vilket ställe men det kostade bara 15kr i porto och tog två dar. Men åk annars o kolla på nån tapetbutik och skriv upp namn & nummer på tapeten som i tipset ovan, det är enklast.
Moderator
· Stockholm
· 57 861 inlägg
Tapetrummet i spånga www.tapetrummet.se kan jag rekommendera, dock "fel sida"stan i förhållande till frågan. Bra utbud engagerad personal, lägre pris än måleributiken Alvik, i måleributiken får du rabatt om du är med i villaägarförbundet (20% på lagervaror, 10% på beställn.). Tapetrummet var billigare för mig trots att de inte har villaägarrabatt. Jag tror att skall du ha tapeter till mer än ett rum, och det inte är det billigaste du hittar i butiken så behöver man i de flesta butiker bara antyda att det kanske går att få rabatt, så löser det sig.
Jag brukar fråga om de har rabatt för medlemmar i vllaägarföreningen, många butiker som jag vet inte är med i systemet säger då direkt "det har vi alltid".
Jag brukar fråga om de har rabatt för medlemmar i vllaägarföreningen, många butiker som jag vet inte är med i systemet säger då direkt "det har vi alltid".
Klicka här för att svara