Är på jakt efter ett massivt trägolv som måste vara minst 20mm. Det ska dessutom vara ett skeppsgolv. Det verkar till synes vara omöjligt att hitta ett skeppsgolv som är minst 20mm tjockt. Vi ska nämligen lägga det direkt på reglar som är 60cc. Tacksam för hjälp!!

Tack. Har sett att junkers har ett stort utbud men tyvärr verkar ingen sälja grejerna någonstans. Länken du skrev så står det först att skeppsgolvet är 22mm men längre ner står det höjd:14mm???

I Ida Johnsson skrev:
Tack. Har sett att junkers har ett stort utbud men tyvärr verkar ingen sälja grejerna någonstans. Länken du skrev så står det först att skeppsgolvet är 22mm men längre ner står det höjd:14mm???
Ja, märkligt..

Jag har kollat dom fyra första golven på denna länken, där står det att dom finns i 20.5mm tjocklek:
https://www.junckers.se/tragolv/tragolv/massiv-1-stavs-plankgolv

Du bör kunna kontakta junckers direkt eller gå via deras återförsäljare, dom kanske inte har i butik men bör kunna beställa hem.

Jag har kontaktat junkers men kan inte finna några av deras återförsäljare. Helt märkligt alltihop. tyvärr måste vi välja ett skeppsgolv och inte vanliga plankor, jag vill inte ha springorna som blir med vanligt massivt trägolv.

I Ida Johnsson skrev:
Jag har kontaktat junkers men kan inte finna några av deras återförsäljare. Helt märkligt alltihop. tyvärr måste vi välja ett skeppsgolv och inte vanliga plankor, jag vill inte ha springorna som blir med vanligt massivt trägolv.
I Ida Johnsson skrev:
Har du pratat med Golvpoolen till exempel? Även bygghemma, colorama, Oves golv och stonefactory verkar sälja Junckers.
Låter dock märkligt att Junckers själva inte kan hjälpa er..

Bygghemma svarade att jag måste ha tag på ett artikelnummer så kanske kanske de kunde ta hem det. Problemet är då att hitta ett artikelnummer...:thinking:
Jag har mailat flera andra sidor också men inte fått något svar.

I Ida Johnsson skrev:
Bygghemma svarade att jag måste ha tag på ett artikelnummer så kanske kanske de kunde ta hem det. Problemet är då att hitta ett artikelnummer...:thinking:
Jag har mailat flera andra sidor också men inte fått något svar.
Här har du en bild tagen från prislistan du hittar lite längre ner på denna sidan: https://www.junckers.se/tragolv/tra...a/texturerad-svartek-massiv-1-stavs-plankgolv
Där ser du artikelnummer, Ean nummer, bredd, tjocklek, pris osv.
Prislista för ekparkett och skeppsgolv med detaljer som artikelnummer, EAN, sortering, ytehandlande och pris per kvadratmeter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har du hittat något golv som passar eller någon återförsäljare till junckers?

Jag har gjort en egen version av nåtat golv, eller Skeppsgolv om man nu vill kalla det för det. Köpte helt vanligt massivt golv men slog inte ihop spånten helt utan hade en distans så det blev lika springa överallt och sedan köpte nåtmassa och fyllde springan med det. Billigt men lite pill med all tejpning mm. Men sånt är ju kul så det gör inget

Vad är egentligen skeppsgolv?
I skepp finns det inga "golv", det finns däck och durkar.
Och jag har ännu inte varit på något fartyg med bokträ i durkarna eller däcket.

@Aronb 's tankar tycker jag verkar vettigast.

I vårt förrförra hus, för många år sedan, tog vi bort heltäckningsmattorna och masoniten och tog fram det gamla brädgolvet.
Det var obehandlat och hade breda springor mellan brädorna.
Så vi slipade golven med en riktig golvslip, och tog sedan slipdammet och blandade med 2-komponents golvlack, och spacklade igen springorna/nåten.
Och så slipade vi lätt igen, och sedan lackade golven med 2-komponents-lacket.
Det blev riktigt bra :)

Baseco i Sorsele borde ha det, ring dom och kolla. Om dom inte har exakt den variant du är ute efter kanske dom kan fixa fram det ändå på nåt sätt.

Stombergs.se verkar ha skeppsgolv. Problemet är dock att man inte kan se golvet live någonstans. Man vill ju inte köpa 130kvm golv efter en bild på nätet.

I Ida Johnsson skrev:
Stombergs.se verkar ha skeppsgolv. Problemet är dock att man inte kan se golvet live någonstans. Man vill ju inte köpa 130kvm golv efter en bild på nätet.
Kvaliten lär vara hög. Jag har köpt stavparkett som de tillverkat och den var utmärkt. Klart bättre än tex Siljans golv.

I Ida Johnsson skrev:
De borde väl att be att få ett några små provbitar på posten?
Eller uppgifter om s.k. nöjda kunder i någorlunda närhet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.