Från mitt blästerskåp kommer det en slang som jag invändigt har mätt upp till ca 13,3 - 13,5mm. Det är inte en 1/2" slang. Denna slang saknar tippel och jag hittar ingen, kollat Biltema, Jula, Swedol utan resultat. Någon som vet var man kan hitta?

Det är alltså en sån här jag behöver: http://www.swedol.se/nippel-for-slang-4-pack.html

Vilken typ av slang har du? Är det en sån kryssarmerad som sitter med slangklämma, eller är det en sån lite hårdare som man har pushkopplingar till?

lordi skrev:
Vilken typ av slang har du? Är det en sån kryssarmerad som sitter med slangklämma, eller är det en sån lite hårdare som man har pushkopplingar till?
Kryssarmerad m slangklämma

Daniel_N skrev:
Kryssarmerad m slangklämma
Då funkar det säkert med dom som du länkade till. Oftast är de lite större än 1/2". Minst 13 mm iaf. Slangklämman fixar om det skulle bli lite glapp

ceson skrev:
[länk]
kan denna passa?
Du letade bättre än mig, den borde funka bra!

lordi skrev:
Då funkar det säkert med dom som du länkade till. Oftast är de lite större än 1/2". Minst 13 mm iaf. Slangklämman fixar om det skulle bli lite glapp
nej det funkade tyvärr inte, hade en för 12mm slang hemma, blev varken tätt eller satt kvar i längden:(

kulle
Byt slang :p

Daniel_N skrev:
Du letade bättre än mig, den borde funka bra!
Den funkade. Jula saluförde den som 13mm och 1/2".
Nu behövs det bara större kompresor.....

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.