Nån som har några tips på var man kan köpa billiga wc stavar till toaletten?

Har letat på Ebay men det verkar inte vara så poppis utomlands.

Har nån testat FreshUse stavarna från http://freshstore.se/ ?

Jag köper på mig ett ordentligt gäng när jag är på gekås (händer inte allt för ofta), där kostar de 20kr, på lokala VVS-affären kostar exakt samma nästan en hundring.

mirakelmilla skrev:
Jag köper på mig ett ordentligt gäng när jag är på gekås (händer inte allt för ofta), där kostar de 20kr, på lokala VVS-affären kostar exakt samma nästan en hundring.
Tack för tipset :)
Är ju aldrig på Ullared men ska komma ihåg det om min sambo åker dit :)

Jag testar o beställa från freshstore så får vi se hur länge deras eget märke räcker.

Återkoppla gärna hur freshstores pinnar är kvalitetsmässigt.

Dizzy84 skrev:
Återkoppla gärna hur freshstores pinnar är kvalitetsmässigt.
Jag återkommer med omdöme efter att jag testat dom :)
Verkar vara lite lång leveranstid på dom (9 dagar) så vi får se.

Idag luktade brevlådan gott :)

Tog 12 dagar för beställningen att komma.

Första kollen så är dom lite mjukare samt ca 1cm kortare än domestos stavarna men mjukheten kan bero på att dom legat i en svart brevlåda o blivit varma.

Det står att dom ska räcka längre än dom andra stavarna så det återstår o se hur länge dom räcker.

Återkommer med mera intryck när jag testat dom :)

• Gilla
Dizzy84
  • Laddar…
Hur kraftig är doften?
Jag tycker ofta att "märkesstavarna" är lite kraftiga :/

corre skrev:
Hur kraftig är doften?
Jag tycker ofta att "märkesstavarna" är lite kraftiga :/
Ja det luktar ju en hel del bara när dom ligger i sin förpackning o då är dom endå förpackade i zip påsar. Men vi tycker dom luktar gott, har en förpackning citron framme som sprider doft på hela toan :) har inte testat dom i toaletten än så vet inte hur mycket dom luktar då.

Vad har man sådana till?
Har man dålig lukt kanske man ska hitta felkällan istället.

imported_Benno skrev:
Vad har man sådana till?
Har man dålig lukt kanske man ska hitta felkällan istället.
Jag antar att du inte har en sådan toalett med den funktionen inbyggd eftersom du frågar :)
Så här funkar det :)
https://www.youtube.com/watch?v=q5sX0PKAQgk

Jag tycker det är trevligt med den inbyggda funktionen för stavar, så slipper man ha nån ful extra sak på sidan eller i toaletten för att få lite extra rengörande effekt när man spolar + att det luktar gott efteråt samt att vattnet är snyggt blått.

J_B skrev:
Jag antar att du inte har en sådan toalett med den funktionen inbyggd eftersom du frågar :)
Så här funkar det :)
[länk]

Jag tycker det är trevligt med den inbyggda funktionen för stavar, så slipper man ha nån ful extra sak på sidan eller i toaletten för att få lite extra rengörande effekt när man spolar + att det luktar gott efteråt samt att vattnet är snyggt blått.
Aha. Nej det visste jag inte att det fanns. Fast det är väl bara en variant på de gamla doftblocken ;-).

Jo så är det ju men som sagt du slipper ha nått synligt i toaletten, ett doft block ser ju skit fult ut på kanten o inte är det snyggare med dom där som man typ klistrar fast i bak kant. Men smaken är som baken ;)

Har du hunnit testa de nya stavarna än så du kan komma med några utlåtanden?

Originalet kostar 25:- på Willys

Jag är fortfarande på första citron staven som jag stoppade i den 29/9
Det här är min källartoalett så den används inte lika mycket som toaletten på övervåningen men den används i alla fall minst 1 gång per dygn och jag tycker att den håller minst lika länge om inte längre än tomik stavarna.
I början var det lite segt att få blått vatten men nu är det riktigt blått o luktar gott av citron så jag är nöjd i alla fall :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.