5 590 läst ·
23 svar
6k läst
23 svar
Vår köksrenovering + hjälp med fogning?
Hade samma bekymmer på våra plattor efter fogningen. Då fogade vi endast omkring fogarna och inte över hela plattorna.RobertLidstroem skrev:
Till slut så gick jag på med klinkerrengörning + scotch Brite svamp. Då gick fogresterna lättare bort.
En till sak om flexröret. Vi har blivit rekommenderade att det ska monteras så att det går att byta ut typ vartannat år för att det kladdar igen. Det ser krångligt ut att göra det hos er.
Och tapeterna, Jättesnygga
Och kaklet, jag tror att det inte alls är något problem att det blir lite svårt att torka, för stänk kommer inte att synas speciellt mycket heller. Det går säkert bra att skura lite med diskborsten och sedan torka av när det bärjar se kladdigt ut.
Och tapeterna, Jättesnygga
Och kaklet, jag tror att det inte alls är något problem att det blir lite svårt att torka, för stänk kommer inte att synas speciellt mycket heller. Det går säkert bra att skura lite med diskborsten och sedan torka av när det bärjar se kladdigt ut.
Självklart så drar man bara på fog en liten bit i taget och sedan torkar rent om det är kraftigt sugande platta.RobertLidstroem skrev:
Förstår inte hur fogen kunde torka in i plattan annars........
Jo men ingen sa nåt om att plattan var extra skitjobbig, på bauhaus sa dom inte "Appappapp, se upp med den där, den är skitsvår att få ren, så om ni inte hyr kakelsättare så rekommenderar vi en annan..."....
Så vi provade själv, och vi smetade som sagt inte över hela plattan utan höll oss så mycket I fogen som möjligt...Står just nu med TileGuards "Fog Rensning" och trissa i borrmaskinen, varje platta, varje por bit för bit...Men det blir bra till slut, sen ska vi på med polish...Så blir det nog bra, men aldrig mer, den saken e säker
Så vi provade själv, och vi smetade som sagt inte över hela plattan utan höll oss så mycket I fogen som möjligt...Står just nu med TileGuards "Fog Rensning" och trissa i borrmaskinen, varje platta, varje por bit för bit...Men det blir bra till slut, sen ska vi på med polish...Så blir det nog bra, men aldrig mer, den saken e säker
Hm, nu såg jag en riktigt intressant sak som jag själv glömde att jag dribblade med i vårt kök för ett tag sedan (håller på att montera)..
Vi har också valt domsjö (fast den med dubbelho, men konstruktionen är samma). Jag reagerade på de där plåtstagen mellan skåpsidorna, ska verkligen de sitta som de gör nu? enligt ritningen så ska de ju sitta "nedanför" själva hon, jag trodde att hon skulle vila på dessa stag? Jag har flyttat upp mina så att den står på stagen både i framkant och bakkant nu men jag kanske har tänkt fel då, någon som har koll ?
Uppdatering: Jag har ringt till IKEA och tydligen ska hon vila mot bänkskivorna och inte mot stagen som jag trodde från början. Anledningen till min fundering var att en polare just monterat en likadan ho och han hade flyttat upp så hon vilade mot stagen istället för mot bänkskivan. Men då är IKEA's monteringsanvisning korrekt. Fortfarande aldrig upptäckt en felaktig och väntar fortfarande men de verkar ha rätt bra koll
Vi har också valt domsjö (fast den med dubbelho, men konstruktionen är samma). Jag reagerade på de där plåtstagen mellan skåpsidorna, ska verkligen de sitta som de gör nu? enligt ritningen så ska de ju sitta "nedanför" själva hon, jag trodde att hon skulle vila på dessa stag? Jag har flyttat upp mina så att den står på stagen både i framkant och bakkant nu men jag kanske har tänkt fel då, någon som har koll ?
Uppdatering: Jag har ringt till IKEA och tydligen ska hon vila mot bänkskivorna och inte mot stagen som jag trodde från början. Anledningen till min fundering var att en polare just monterat en likadan ho och han hade flyttat upp så hon vilade mot stagen istället för mot bänkskivan. Men då är IKEA's monteringsanvisning korrekt. Fortfarande aldrig upptäckt en felaktig och väntar fortfarande men de verkar ha rätt bra koll
Japp golvet är från Bauhaus och heter "Negro" nånting, du ser det rätt snabbt om du är inne i en butikKalle_71 skrev:
Usch, nu gjorde du mig nervös innan jag läste din uppdateringKnecke skrev:Hm, nu såg jag en riktigt intressant sak som jag själv glömde att jag dribblade med i vårt kök för ett tag sedan (håller på att montera)..
Uppdatering: Jag har ringt till IKEA och tydligen ska hon vila mot bänkskivorna och inte mot stagen som jag trodde från början. Anledningen till min fundering var att en polare just monterat en likadan ho och han hade flyttat upp så hon vilade mot stagen istället för mot bänkskivan. Men då är IKEA's monteringsanvisning korrekt. Fortfarande aldrig upptäckt en felaktig och väntar fortfarande men de verkar ha rätt bra koll![]()
Skulle den verkligen fästas i väggen någonting? Det hittade inte jag. däremot fästen som skulle sättas i hålen under vasken och sen tillsammans med vinkeljärn skruvas fast i sidorna på underskåpetRobertLidstroem skrev:Usch, nu gjorde du mig nervös innan jag läste din uppdateringStämmer, den ska inte vila alls mot stagen utan enbart på bänkskivorna, sedan vill jag varna för fästena till å fästa vasken i väggen, kolla och planera detta innan du sätter dit blandare å drar slangar för avlopp etc
Bara ett tips! I och för sig, väger dessa pjäserna en del, så det känns som man knappt behöver fästa den i väggen!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden