7 349 läst · 10 svar
7k läst
10 svar
Var köper jag flytande golfbollar ?
Som ni förstår av frågeställnigen så är jag inte invigd i golferiet själv.
Vid svärföräldrarnas sommarstuga har svärfar en utslagsplats där han saftar iväg ett gäng golfbollar då och då. Stugan har strandtomt och utslaget är ut över sjön, bollarna sjunker ju som bekant, vilket gör att jag tänkte samla poäng i juletid och ge svärfar en samling flytande golfbollar av tomten. Hittar jag sådana på vilken golfbutik som helst, eller var hittar jag flytande bollar? Googlade och hittar enbart utländska siter som säljer. Vore ju great om man kunde hitta någon närmare.
Har ni koll på flytande golfbollar? Något spec. fabrikat att rekomendera?
Vid svärföräldrarnas sommarstuga har svärfar en utslagsplats där han saftar iväg ett gäng golfbollar då och då. Stugan har strandtomt och utslaget är ut över sjön, bollarna sjunker ju som bekant, vilket gör att jag tänkte samla poäng i juletid och ge svärfar en samling flytande golfbollar av tomten. Hittar jag sådana på vilken golfbutik som helst, eller var hittar jag flytande bollar? Googlade och hittar enbart utländska siter som säljer. Vore ju great om man kunde hitta någon närmare.
Har ni koll på flytande golfbollar? Något spec. fabrikat att rekomendera?
Tyvärr så vet jag inget om golf, men den här tråden ska jag följa pga ställer man en sån fråga i ett byggforum, så är det ett riktigt bra upplägg för en tråd som kommer urarta.
Inget ont om din fråga - den är helt rätt placerad "övriga diskussioner".
Inget ont om din fråga - den är helt rätt placerad "övriga diskussioner".
Ha ha, jag skummade igenom övriga diskussioner och insåg att det var ganska bred front på spörsmålen. Frågar man inte får man inget veta, hoppas att det sitter några inbitna golfare därute som hinner gå en runda mellan renoveringsobjekten. Om det nu är så att det finns i vanliga golfshopen så är det ju intressant att få ta del av tycke och smak på ev olika fabrikat. Vill ju inte bara ta första bästa, det är ju till svärfar..
Jag, som inte är golfare, har några bekanta som alltid ses och spelar Lucia-golf oavsett väder.Vid snö så använder de röda (eller är det oranga) bollar. Det kanske kan vara något för din svärfar. Huruvida de är lättare att få tag på än de flytande bollarna vet jag inte.
Tack för er respons.
Verkar inte vara helt vanligt i sverige med dessa. Ringde två större golfshopar och dom hade inte flytande bollar.
Hittade dessa: http://www.best4balls.com/floating-....html?osCsid=fb6065f2c598c1f317b2fd21461dae53 där färgen klart skulle kunna hjälpa till som kontrast.
Lägger en order i slutet på veckan om jag inte hittat något närmare alternativ.
Verkar inte vara helt vanligt i sverige med dessa. Ringde två större golfshopar och dom hade inte flytande bollar.
Hittade dessa: http://www.best4balls.com/floating-....html?osCsid=fb6065f2c598c1f317b2fd21461dae53 där färgen klart skulle kunna hjälpa till som kontrast.
Lägger en order i slutet på veckan om jag inte hittat något närmare alternativ.
6 december fanns dom för uthämtning på poststället. Konstaterar att bollarna flyter och levererats enligt önskemål. Rekommenderar helt klart denna leverantör om det är golf som är intresset. Återstår att slå in paketet och lägga under granen. Ställning Mig - svärfar 1-0.
Klicka här för att svara