Som ni förstår av frågeställnigen så är jag inte invigd i golferiet själv.
Vid svärföräldrarnas sommarstuga har svärfar en utslagsplats där han saftar iväg ett gäng golfbollar då och då. Stugan har strandtomt och utslaget är ut över sjön, bollarna sjunker ju som bekant, vilket gör att jag tänkte samla poäng i juletid och ge svärfar en samling flytande golfbollar av tomten. Hittar jag sådana på vilken golfbutik som helst, eller var hittar jag flytande bollar? Googlade och hittar enbart utländska siter som säljer. Vore ju great om man kunde hitta någon närmare.
Har ni koll på flytande golfbollar? Något spec. fabrikat att rekomendera?

Tyresö
Tyvärr så vet jag inget om golf, men den här tråden ska jag följa pga ställer man en sån fråga i ett byggforum, så är det ett riktigt bra upplägg för en tråd som kommer urarta.
Inget ont om din fråga - den är helt rätt placerad "övriga diskussioner".

Ha ha, jag skummade igenom övriga diskussioner och insåg att det var ganska bred front på spörsmålen. Frågar man inte får man inget veta, hoppas att det sitter några inbitna golfare därute som hinner gå en runda mellan renoveringsobjekten. Om det nu är så att det finns i vanliga golfshopen så är det ju intressant att få ta del av tycke och smak på ev olika fabrikat. Vill ju inte bara ta första bästa, det är ju till svärfar..

Hemmakatten
Jag, som inte är golfare, har några bekanta som alltid ses och spelar Lucia-golf oavsett väder.Vid snö så använder de röda (eller är det oranga) bollar. Det kanske kan vara något för din svärfar. Huruvida de är lättare att få tag på än de flytande bollarna vet jag inte.

Jag vet inget om golf, vet bara att dom använder dubbelslipade glasögon, dom tittar där nere, så är hålet jättestort. sen tittar dom där uppe så bollen jätteliten.....enkelt....... puff.... i med den

kan du inte fixa till en boll som julklapp, och montera på ett flöte.......

Har för mig att Holiday In i Åre har en golf gange ut i vatnnet. Kolla med dom.

Jag har lagt en beställning från UK firman som jag länkade till tidigare. Valde en tokrosa nyans för säkerhets skull:) Tack för er respons.

6 december fanns dom för uthämtning på poststället. Konstaterar att bollarna flyter och levererats enligt önskemål. Rekommenderar helt klart denna leverantör om det är golf som är intresset. Återstår att slå in paketet och lägga under granen. Ställning Mig - svärfar 1-0.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.