32 100 läst ·
13 svar
32k läst
13 svar
Var kan man köpa skrot numera?
Jag hade funderat på att fixa ihop lite småsaker av metall. Ingen av dom har någon direkt estetiskt eller hållfasthetskrav. Så jag tänkte att jag borde kunna bygga det av skrotmaterial.
Men däri ligger problemet. Söker man efter skrot så hittar man bara bildemonteringar. Vilken typ av firma ska man leta efter för att kunna köpa metallskrot? (så som man kunde på skroten förr i tiden)
Men däri ligger problemet. Söker man efter skrot så hittar man bara bildemonteringar. Vilken typ av firma ska man leta efter för att kunna köpa metallskrot? (så som man kunde på skroten förr i tiden)
Hade för mig att jag sökt på det med, men mitt nya försöka gav iaf 1 kanske 2 ställen i närheten som skulle kunna stämma. Men jag hittade även min arbetsgivare på hitta.se med den sökningen, och vi håller definitivt inte på med sånt.Snailman skrev:
"Allmaterial" Heter skroten härikring.
Men tiden då man kunde fynda billigt börjar vara över, dagspriset på bonnjärn är 10:-/kg.
Ett sketet fyrkantsrör tex på 150x150x3000 lägger sig på 68kg...
Men tiden då man kunde fynda billigt börjar vara över, dagspriset på bonnjärn är 10:-/kg.
Ett sketet fyrkantsrör tex på 150x150x3000 lägger sig på 68kg...
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
jasså har det gått upp igen? http://www.sr.se/gotland/nyheter/artikel.asp?artikel=2549211
vad jag förstår så betalar de numera knappt någonting (mindre än en kr/kg) för järnskrot, men in-pris och ut-pris kan ju förståss skilja....
vad jag förstår så betalar de numera knappt någonting (mindre än en kr/kg) för järnskrot, men in-pris och ut-pris kan ju förståss skilja....
Ja in och ut pris skiljer sig rejält och om det osorterat eller mer "kvalitets" betonat.
Jag har en halv skördetröska som jag ev ska släpa in på skroten, men det vette sjutton om det är värt besväret..
Villkoren är bort med ojlor och allt gummi så kan jag få 80 öre kg..
Jag har en halv skördetröska som jag ev ska släpa in på skroten, men det vette sjutton om det är värt besväret..
Villkoren är bort med ojlor och allt gummi så kan jag få 80 öre kg..
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Kolla en annan skrot då, för i somras fick en bekant bud om 2kr/kg för osorterat skrot vid hämtning!
Dock misstänker jag att priserna rasat med konjunkturen, vilket är bra för mig som snarare vill köpa än sälja skrot.
Dock misstänker jag att priserna rasat med konjunkturen, vilket är bra för mig som snarare vill köpa än sälja skrot.
30 öre kilot var budet jag fick för blandskrot förra veckan, mot 1,50:- i somras
2:- kilot om jag ville köpa något, vilket är billigt mot att gå på järnhandeln,
Det finns ofta mycket "nytt" skrot, som har räknats som spill av någon, men som ligger på 1 eller 2 meterslängder, och inte ens börjat rosta..
Har tänkt att köpa på mig lite för en 5-hundring, och lägga på "hyllan", bra att ha bitar..
2:- kilot om jag ville köpa något, vilket är billigt mot att gå på järnhandeln,
Det finns ofta mycket "nytt" skrot, som har räknats som spill av någon, men som ligger på 1 eller 2 meterslängder, och inte ens börjat rosta..
Har tänkt att köpa på mig lite för en 5-hundring, och lägga på "hyllan", bra att ha bitar..
Ja, jag har har hittat en 5 meters hea140 hos min lokale skrothandlare, 2 :- kilot vill han ha för den
Och den är "ny" dvs spill som inte kommit till användning..
Ska bara kasta ut lite verktyg ur skuffen så ska jag åka och plocka upp den..
Och den är "ny" dvs spill som inte kommit till användning..
Ska bara kasta ut lite verktyg ur skuffen så ska jag åka och plocka upp den..
Klicka här för att svara