Behöver köpa en liten, billig tvångsblandare så snabbt som möjligt. Max 10 000 och helst inte via webbutik utan en fysisk butik någonstans mellan norra Sthlm och Uppsala.
Någon som har ett tips - tips som leder till köp belönas med guldstjärna!
Någon som har ett tips - tips som leder till köp belönas med guldstjärna!
du kan alltid hyra tex cramo, Lambertsson, ramirent mm
Vad ska du använda den till?
Har själv en Betongblandare 165l från jula Som jag gjutet ett dubbel garage med tex och massa mer.
Har en äldre variant än länken http://www.jula.se/betongblandare-165-l-251015
Vad ska du använda den till?
Har själv en Betongblandare 165l från jula Som jag gjutet ett dubbel garage med tex och massa mer.
Har en äldre variant än länken http://www.jula.se/betongblandare-165-l-251015
Vad är den praktiska skillnaden mot en vanlig tombola?
Funderade på samma sak. Enl. wikipedia så gäller följande:Fotografen skrev:
Den mindre vanliga typen av betongblandare är tvångsblandaren*(även kallad "planblandare"). Den vanligaste konstruktionen är en fast trumma med roterande skovlar inuti. Kvalitén på den blandade produkten blir bättre med hjälp av denna metod, till exempel får*betong*generellt sett högre tryckhållfasthet om den blandas med en tvångsblandare, jämfört med frifallsblandare.*
Vad ska du göra?
Ska blanda lerklining och då gör inte en frifallsblandare jobbet lika bra som en tvångsblandare - enligt expertisen.
En Mix 60 (den på fahlis bild) kostar 9000kr ink moms så det blir en utflykt till Sollentuna i slutet av veckan.
Tack för hjälpen!
En Mix 60 (den på fahlis bild) kostar 9000kr ink moms så det blir en utflykt till Sollentuna i slutet av veckan.
Tack för hjälpen!
Nu sa du ju tvångsblandare under 10' och i Upplandsområdet, MEN som buuz tipsar om så är Soroto väldigt bra. Du kan köpa en från detta företag i Örebro, och då landar den på en bit över 10' beroende på storlek:
http://www.nimaab.se/se/grp/cementblandare.php
MEN jag tror det ändå är en bättre affär om du kan ligga ute med pengarna! Det är de här modellerna som uthyrningsföretag ofta kör, vilket nog säger en del om kvaliteten. Blandare i plasthink? Fundera på om du istället köper vad du behöver, använder, och kränger vidare. Det kanske ändå går jämt upp!
Ett annat alternativ är ju att fråga om du kan långtidshyra till bättre pris, ELLER köpa loss från uthyrningsföretag (och kanske sälja tillbaka sen).
http://www.nimaab.se/se/grp/cementblandare.php
MEN jag tror det ändå är en bättre affär om du kan ligga ute med pengarna! Det är de här modellerna som uthyrningsföretag ofta kör, vilket nog säger en del om kvaliteten. Blandare i plasthink? Fundera på om du istället köper vad du behöver, använder, och kränger vidare. Det kanske ändå går jämt upp!
Ett annat alternativ är ju att fråga om du kan långtidshyra till bättre pris, ELLER köpa loss från uthyrningsföretag (och kanske sälja tillbaka sen).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det blev så att jag handlade av Epox och de var mycket hjälpsamma. De började med att varna för att Mix 60 förmodligen var för klen för lerklining. De hade en Mix 120 inne begagnad som jag kunde få för 11 000 kr, men sa att det fanns en risk att den också var i klenaste laget och att en Mix 120 plus vore bästa valet. Den är dessvärre långt utanför min budget så jag chansade på Mix 120.
Visade sig att de hade rätt, den är lite för klen men eftersom jag mest kör själv så kan jag göra mindre satser utan att bli för störd av att det går långsamt. Ett annat alternativ är att blötlägga leran ordentligt innan så går blandningen lättare.
Som sagt - mycket bra pris och den funkar för mina behov men ska man blanda mycket lera kan det nog vara en idé att välja en större/kraftigare modell.
Visade sig att de hade rätt, den är lite för klen men eftersom jag mest kör själv så kan jag göra mindre satser utan att bli för störd av att det går långsamt. Ett annat alternativ är att blötlägga leran ordentligt innan så går blandningen lättare.
Som sagt - mycket bra pris och den funkar för mina behov men ska man blanda mycket lera kan det nog vara en idé att välja en större/kraftigare modell.
Jag måste säga att jag är rädd för din rygg? Man blandar i en plastbunke i markhöjd - sedan lyftar man upp det på en kärra? Eller så får man kärra runt materialet och flytta blandaren till där du jobbar ..