Någon som vet vad den här typen av av äldre strömuttag kallas och var man kan få tag på en strömsladd som passar?

• Äldre strömuttag med två runda guldaktiga metallstift monterad i en svart platta under en möbel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen aning, vet bara att jag haft några för länge sen men om de finns kvar står i stjärnorna. Hade en hel låda med anslutningssladdar till allt möjligt men efter två flyttar har jag inte sett lådan ens så..........

Ovanlig!
Kanske enklare att bygga om intaget till något modernare.

Vad är det för märke på det som skall anslutas?

De flesta ovanliga apparatkablar går att hitta i Kina (Aliexpress, eBay, Amazon), men var beredd på att få betala tull och hanteringsavgift.

Vid en snabb sökning hittade jag flera liknande, men inte exakt rätt. Men med ett märke på apparaten så kan jag nog avgöra om den finns eller inte. Men som @etompau skrev, det kanske är enklare att bygga om till en modernare kontakt?

pacman42 pacman42 skrev:
Vad är det för märke på det som skall anslutas?

De flesta ovanliga apparatkablar går att hitta i Kina (Aliexpress, eBay, Amazon), men var beredd på att få betala tull och hanteringsavgift.

Vid en snabb sökning hittade jag flera liknande, men inte exakt rätt. Men med ett märke på apparaten så kan jag nog avgöra om den finns eller inte. Men som @etompau skrev, det kanske är enklare att bygga om till en modernare kontakt?
märket är Philips

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.