Jag har en äldre Ryobikompresor -R18I- och behöver en ny slang eller adapter till en "vanlig" slang från en dubbelverkande handpump.
Efter att ha lagt en timme på att försöka hitta något, jobbigt när man inte kan terminologin, så har jag givit upp.

En vanlig slang verkar passa typ 20-21 mm. Ryobins är mer 23-24 mm.

Någon som har en idé vad jag behöver? Adapter eller färdig slang från Amazon typ.
Närbild av slanganslutningen på en Ryobi-kompressor, modell R18I, med en hand som pekar mot anslutningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en skjutmåttsmätning med mätsticka som visar en diameter mellan 2 och 4 millimeter, troligen en slangdimension.
Skapa konto

Två svarta dubbelverkande handpumpar på en arbetsbänk, en med gul etikett, tillsammans med olika verktyg och material i bakgrunden.
Skapa konto
Svart räfflad adapter eller slangände för Ryobi-kompressor R18I visas mot en grön bakgrund.
Skapa konto

Krilleman
Jag är inte säker på att det där är en standardiserad artikel som man kan köpa av annat fabrikat... 🤔

Finns det något som är standard med Ryobi?
Tveksamt...

• Gilla
Fario
  • Laddar…
För att pumpa luftmadrass räcker det att tejpa ihop slang och mynning med silvertejp. Luftmadrassen tål ju inget större tryck.

• Gilla
Fario
  • Laddar…
Du har ingen bekant med 3d-skrivare som kan fixa en adapter? (O-ring i lämplig dimension lär du också behöva.)

• Gilla
Fario
  • Laddar…
Nu har det löst sig. En person hade en sådan slang som jag fick.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.