Hej,
Vad skall jag göra ner några stycken takpannor från 1991 gått sönder. Första steget är det nog att leta efter. det är därför Jag söker några stycken (ca 20) Zanda takpannor i röd tegel färg. Tänkte inte på när huset byggdes 1991 att takpannan är en förbruknings detalj. Skriver detta inlägg med tanke på att någon kanske har några stycken över eller vet var kan man köpa.
Ibland så finns det mindre återbyggs depå där kan man hitta lite skatter. Vet någon något om sådana. Hoppas någon ha ett tips. Tack på förhand, Zb

Var du är i landet påverkar svaren.

S
Har nog runt 100st liggandes bakom ladan, slitet skick men de kanske matchar befintliga? Röda.
kan tänka mig avvara ett dussin eller så.. Bor i Östergötland.

Har köpt 30 st +10 knock zanda pannor dem är nog tegelröd, lite ljusare än mina på backsidan, får se efter tvätten. betalade 300kr fö allt. Killen har ca 30 pallar begagnade Zanda-takpannor + minst 2 pallar knock. Jag tror att han skulle gärna sälja dem. Dem är röda och målade samt smutsiga med alger och lave men det är modellen gamla Zanda alltså färgad betong. om någon skulle behöva så hör av dig. Jag vet inte än men kanske jag kan förmedla kontakten.

Zb

S swirve skrev:
Har nog runt 100st liggandes bakom ladan, slitet skick men de kanske matchar befintliga? Röda.
kan tänka mig avvara ett dussin eller så.. Bor i Östergötland.
Tack för svaret, har redan fixat.

Zb

S
Zbigniew Cejrowski Zbigniew Cejrowski skrev:
Tack för svaret, har redan fixat.

Zb
Yes! Då får de ligga 10år till bakom ladan 😉

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.