Hej!
Har gjutit om 3 m2 golv i köket för att koppla om golvvärmen och ska återställa med äldre klinker från Höganäs. Bruna glaserade med måtten 195x195 mm. Har letat i närområdet och har en annons på blocket. Mindre partier är också intressant. Vet du var det finns sådana/känner nån som har, hör gärna av dig.
Mvh, CHR

• Terrakotta kakelgolv med olika nyanser, vit kant, värmeelement, del av gul låda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyligen gjuten betongplatta intill ett befintligt kaklat golv. Renovering eller reparation pågår. Inomhusmiljö.
    Skapa konto
  • Nyjuten betongplatta i rum med terrakottafärgade klinkers och synliga VVS-installationer. Renovering eller reparation pågår.
    Skapa konto
Sååå snygga!

S Snartfärdig skrev:
Hej!
Har gjutit om 3 m2 golv i köket för att koppla om golvvärmen och ska återställa med äldre klinker från Höganäs. Bruna glaserade med måtten 195x195 mm. Har letat i närområdet och har en annons på blocket. Mindre partier är också intressant. Vet du var det finns sådana/känner nån som har, hör gärna av dig.
Mvh, CHR
Hittade nu några ? Och i så fall var ?- behöver själv komplettera ca 2 kvm skrev på ett inlägg 29 cm skall vara 19 cm kvadrat

L Lars Hagberg1 skrev:
Hittade nu några ? Och i så fall var ?- behöver själv komplettera ca 2 kvm skrev på ett inlägg 29 cm skall vara 19 cm kvadrat
Hej Lars! Efter mycket letande och sökande och efter tre annonser på Blocket var det en man som hette Jan som hörde av sig via min Blocket-annons. Han hade 80 plattor med sig och jag behövde 77 st till slut. Två var skeva och en gick i sönder så jag fick ihop det till slut, phu… det tog ca fem månader att hitta dessa och jag var nästan på väg att ge upp och köpa några som var så lika som möjligt. Dock tror jag att det är lönt att leta. Det måste finnas restpartier någonstans av dessa oslagbara klinkers. Jag har inte hans namn eller adress kvar, så jag kan bara önska dig lycka till och önska en God Jul också! 🧑🏼‍🎄🎄
Mvh, Christian

• Gilla
yonna
  • Laddar…
Tack för svaret och god jul

L Lars Hagberg1 skrev:
Tack för svaret och god jul
Processen i bild. Ha det bra! //CHR

• Kakelgolvläggning i halvrått rum, bruna plattor.
    Skapa konto
  • Köksgolv med halvfärdig plattsättning, bruna keramiska plattor med fogmassa synlig i ett pågående renoveringsprojekt.
    Skapa konto
  • Bruna klinkerplattor lagda på golv, omgivna av vvs-rör och vitmålade väggpaneler, visar en pågående renoveringsprocess.
    Skapa konto
  • Person lägger klinkerplattor på ett golv, omgiven av verktyg och material.
    Skapa konto
  • Staplade bruna och röda tegelplattor i två plastbunkar och en kartong, vilket visar en del av ett byggprojekt.
    Skapa konto
  • Renoveringsprojekt med nygjuten golvyta intill klinkergolv i ett rum, omgivet av träpanelväggar och förvarade byggmaterial.
    Skapa konto
  • Renoveringsprojekt med delvis gjutet golv och träpaneler på väggarna. Kartong med hushållsartiklar syns i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Person i mörk tröja övervakar nylagt betonggolv i rum med träpaneler och utrustning i bakgrunden, möjligen ett hemrenoveringsprojekt.
    Skapa konto
  • Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
Snyggt - köpte dessa för ca 30 år sedan. Ser precis ut som dina , bygger nu ett nytt sommarhus och har 40-50 plattor över men det räcker inte till hallen.

• Klinkergolv i hallen med skor och jackor vid dörren.
    Skapa konto
Hej!
Här kommer ytterligare en efterlysning på Höganäs-klinker från 70-talet. Vårt hallgolv är belagt med klinker från Höganäs. Vi behöver komplettera med ytterligare 1-1,5 kvm.
Storleken på plattorna är ca
Längd 21,3cm x Bredd 10,5cm x Höjd 1,5cm

• Brunt och svart Hallgolv med rektangulär Höganäs-klinker från 70-talet, storlek 21,3 x 10,5 x 1,5 cm.
    Skapa konto
  • Gilla
mickeparkinson
  • Laddar…
G Gardenia skrev:
Hej!
Här kommer ytterligare en efterlysning på Höganäs-klinker från 70-talet. Vårt hallgolv är belagt med klinker från Höganäs. Vi behöver komplettera med ytterligare 1-1,5 kvm.
Storleken på plattorna är ca
Längd 21,3cm x Bredd 10,5cm x Höjd 1,5cm
Hej Gardenia!
Jag fick leta och söka på Blocket med tre annonser i sex månader innan jag fick napp… Kolla med Brohaga, strax utanför Åstorp i Skåne, eller en annons på Blocket. Det finns ju nån som har och det är mina bästa tips. :-)
Mvh, Christian

Jo det ser ut som mina . Har ca 40 plattor . Kollar i nästa vecka när jag är hemma exakt antal och att de är rätt storlek. Bor i Mölndal

S Snartfärdig skrev:
Hej Gardenia!
Jag fick leta och söka på Blocket med tre annonser i sex månader innan jag fick napp… Kolla med Brohaga, strax utanför Åstorp i Skåne, eller en annons på Blocket. Det finns ju nån som har och det är mina bästa tips. :)
Mvh, Christian
Tack Christian för goda tips! =)

L Lars Hagberg1 skrev:
Jo det ser ut som mina . Har ca 40 plattor . Kollar i nästa vecka när jag är hemma exakt antal och att de är rätt storlek. Bor i Mölndal
Det låter mycket intressant. Jag ser fram emot ditt svar.

L Lars Hagberg1 skrev:
Hej!
Jag har 10 st Höganäs Rustik 19x19 cm. De är ”gula” av olika schatteringar.

• Fyra gula Höganäs Rustik 19x19 cm plattor på ett träbord, varav två plattor är släta och två räfflade.
    Skapa konto
Hej jag gav upp och köpte andra klinkers så nu är mina till salu. Ca 40 st 19,5x19,5

S Snartfärdig skrev:
Processen i bild. Ha det bra! //CHR
Satan vad läckert! Får vad fråga vad du fick betala för 80st plattor?

Mvh

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.