Hej!
Har gjutit om 3 m2 golv i köket för att koppla om golvvärmen och ska återställa med äldre klinker från Höganäs. Bruna glaserade med måtten 195x195 mm. Har letat i närområdet och har en annons på blocket. Mindre partier är också intressant. Vet du var det finns sådana/känner nån som har, hör gärna av dig.
Mvh, CHR
Har gjutit om 3 m2 golv i köket för att koppla om golvvärmen och ska återställa med äldre klinker från Höganäs. Bruna glaserade med måtten 195x195 mm. Har letat i närområdet och har en annons på blocket. Mindre partier är också intressant. Vet du var det finns sådana/känner nån som har, hör gärna av dig.
Mvh, CHR
Hittade nu några ? Och i så fall var ?- behöver själv komplettera ca 2 kvm skrev på ett inlägg 29 cm skall vara 19 cm kvadratS Snartfärdig skrev:Hej!
Mvh, CHR
Hej Lars! Efter mycket letande och sökande och efter tre annonser på Blocket var det en man som hette Jan som hörde av sig via min Blocket-annons. Han hade 80 plattor med sig och jag behövde 77 st till slut. Två var skeva och en gick i sönder så jag fick ihop det till slut, phu… det tog ca fem månader att hitta dessa och jag var nästan på väg att ge upp och köpa några som var så lika som möjligt. Dock tror jag att det är lönt att leta. Det måste finnas restpartier någonstans av dessa oslagbara klinkers. Jag har inte hans namn eller adress kvar, så jag kan bara önska dig lycka till och önska en God Jul också! 🧑🏼🎄🎄L Lars Hagberg1 skrev:
Mvh, Christian
Tack för svaret och god jul
Hej!
Här kommer ytterligare en efterlysning på Höganäs-klinker från 70-talet. Vårt hallgolv är belagt med klinker från Höganäs. Vi behöver komplettera med ytterligare 1-1,5 kvm.
Storleken på plattorna är ca
Längd 21,3cm x Bredd 10,5cm x Höjd 1,5cm
Här kommer ytterligare en efterlysning på Höganäs-klinker från 70-talet. Vårt hallgolv är belagt med klinker från Höganäs. Vi behöver komplettera med ytterligare 1-1,5 kvm.
Storleken på plattorna är ca
Längd 21,3cm x Bredd 10,5cm x Höjd 1,5cm
Hej Gardenia!G Gardenia skrev:
Jag fick leta och söka på Blocket med tre annonser i sex månader innan jag fick napp… Kolla med Brohaga, strax utanför Åstorp i Skåne, eller en annons på Blocket. Det finns ju nån som har och det är mina bästa tips.
Mvh, Christian
Jo det ser ut som mina . Har ca 40 plattor . Kollar i nästa vecka när jag är hemma exakt antal och att de är rätt storlek. Bor i Mölndal
Hej!L Lars Hagberg1 skrev:
Jag har 10 st Höganäs Rustik 19x19 cm. De är ”gula” av olika schatteringar.
Hej jag gav upp och köpte andra klinkers så nu är mina till salu. Ca 40 st 19,5x19,5