Har funderingar på att byta golv i huset. Rör sig om runt 70kvm och jag är inte så sugen på att betala 995:-/kvm så är det någon som vet var man kan hitta riktigt prisvärt valnötsgolv???14 eller 8,5mm......:):D
tack på förhand
/
M

ingen som har någotr tips???:D

Satsuki
Parkett, fanér eller laminat???? Kvalitét eller kvantitet? Superbilliga golv kan man ju alltid hitta på t.ex. byggMax eller liknande, alt någon av nätbutikerna. Är det något speciellt golv du är ute efter, eller ltie mer kvalitet är det kanske svårare.....
Har dock för mig att jag har sett Kährs Linnea Valnöt till hyfsade priser på nätet (Bjoorn.se). Var precis och tittade i en butik i Malmö som även fungerar som webbutik och deras pris på det Kährsgolv vi valt var bäst i Sverige (iaf som jag kunde hitta), kanske värt att skicka iväg en förfrågan iaf (Kvadratmeter.com)?

Kan rekommendera Bauhaus av alla ställen, köpte ett valnötsgolv med tydlig "Plank-känsla", ca 250 kr/kvadraten. Legat i köket i 3 år och utsatts för det mesta utan att visa repor eller annat. Kommer inte ihåg märket, men deras tyska standardgolv är det...

va roligt jag ska ha 70m2 också såg på bauhaus ett 14mm 3stavs 2m tror jag eller 1,8m parkett för 399:- sen hade dom ett fanergolv 3stavs för 229:-

sen ligger dom uppåt i pris, antar att man får vara vaken när det blir nån drive på nått byggvaruhus. håll mig uppdaterad om nån hittar nått prisvärt valnötsgolv!

Man kan ofta få golv och golvet-lagt får samma pris som det går för i handeln, fast då endast kvalité-golv...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.