Jag vill byta ett 4x5 fönster på en kallvind, och undrar om någon vet var man kan få tag i ett nytt, helst vitmålat (så jag slipper göra det själv första gången).

Jag hittar omålade 5x5 för ca 500:- på de flesta byggvaruhus, men så fort man vill ha mindre t.ex. 4x5 blir det beställningsvara och då med isolerglas (vilket är helt onödigt) samt ca en fyrdubbling av priset och minst 2 månaders leverans tid.

Är det möjligt att utöka öppningen till att rymma ett 5x5-fönster?

Jo men jag hade hoppats slippa det, blir ju en massa jobb med nya reglar etc. Men går det inte att hitta 4x5 till vettigt pris/leverans kommer jag sätta in ett 5x5 dock har jag inte hittat sådana som är vitmålade, bara obehandlade :-(

Att utöka öppningen till 5x5 borde inte ta mer är 30 minuter förutsatt att man är normalhändig. Att måla ett litet fönster 2 varv tar max 15 minuter per varv.

Om du då tjänar 1500 på fönstret kan man säga att du tjänar 1500 kr för en timmes arbete.

Tjänar du bättre än så så på ditt ordinarie arbete kan du leja bort det annars bör du göra det själv och se det som kompetensutveckling.

Tack för svaret.

Lite mer än en timme tar det nog, i alla fall för mig, men jag får väl lägga det på kompetensutvecklingskontot då jag tyvärr har några kronor kvar till 1500/h ;-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.