Inhandlade en senco proffspicka dyckert spikpistol som har 34 graders matare - var hittar jag spik till denna?

Finns nog lite överallt. Jag handlar mina på JULA.

var där idag - hittade inga dyckertspik som var snedbandade - endast rakbandade

S
brukar finnas lite överallt. kolla väl sorterad bygghandel.

XL-bygg

Harald Nyborg.

Kommer inte håg märket men en svart kartong brukar jag köpa. Finns på Bolist, XL-bygg mfl.
Det finns två olika sorter den enda är det kanske 30% extra på varje magasin och det är väldigt skönt att slippa stå och byta magasin hela tiden.

ltz skrev:
Snedbandad dyckert som efterfrågades - få av de ställena ovan som har något vettigt utbud. Dessvärre visade sig att jag behöva DA dyckert G 15 (Gauge 15). Refereras till i denna tråden: [länk] .. så får nog beställa nånstans ifrån istället..
Jag råkade ut för samma dillemma. Fick hem pistolen som skulle vara för rakbandad dyckert och det visar sig att de skickat en för 34 graders DA. :( Det slutade med att jag har beställt1,5/2/2,5" i 2500p från Home Depot. Räknar med att det landar på ca 800inkl frakt och moms när de är hemma. :(

Redigerat:
Du kan i alla fall glädja dig åt att du inte gjorde som jag. Jag beställde ett 4000-p 40 mm och ett 4000-p 63 mm från min lokala bygghandlare utan att fråga efter priset. Gissa om jag blev förvånad när de skulle ha 1300 SEK för spikarna. Axminster ovan är hittills det bästa jag har hittat prismässigt, men jag har inte letat så intensivt. Det kanske finns billigare någonstans.

Beställde från verktygsproffsen nu. 930:- för 6000 spik :/

L ltz skrev:
Inhandlade en senco proffspicka dyckert spikpistol som har 34 graders matare - var hittar jag spik till denna?
Det finns rakbandad spik och rullbandad spik till pistoler. "Snedbandad" spik finns inte alls.
Rakbandad finns för olika magasinvinklar.
Din dyckertpistol är avsedd för rakbandad 34 grader.
Du har inte fått fel pistol, men du skulle ha kollat vilken magasinvinkel det var på pistolen innan du beställde den.

Undra om TS fått fatt i någon spik, 12år senare? 🤔

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.