B
Jag känner mig som en idiot men jag hittar inte var man kan köpa varmförzinkad 40mm spik likt dessa?

En varmförzinkad spik på 40mm som ligger på en grov betongyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Varit på Byggmax, Jem&Fix, XLBygg och ingen verkar ha detta?!

(Jag ska spika ihop 2st 22mm brädor så behöver 40mm för att spiken inte ska sticka ut. 50mm finns det gott om men blir ju inte bra..)
 
Redigerat:
MultiMan
sen några år det bara 50mm och längre vfz spik som tillverkas
 
Ankarspik kan kanske funka
 
B
MultiMan MultiMan skrev:
Det ser ut som en spik för spikpistol. Har du tittat efter sådana?

Jag har både dyckert och vanlig varmförzinkad spik i 40 mm i låda (Gunnebo), men de köpte jag för mer än 15 år sedan. Borde dock finnas fortfarande.

Edit: Antagligen dessa jag köpte: [länk]
Hmm ja det där hade kanske funkat. Segt bara när man behöver 50 st 😅
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Köp 50 och klipp av en centimeter 👍
 
B
nimhed nimhed skrev:
Ankarspik kan kanske funka
Ja kanske? Detta är för att sammanfoga två vindskivor i varandra. Vill ju att det ska vara hyfsat delbart.
 
MultiMan
Elförzinkat håller inget vidare utomhus.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
C
B blork skrev:
Jag ska spika ihop 2st 22mm brädor så behöver 40mm för att spiken inte ska sticka ut.
Jag skulle använt trall-/panelskruv, lätt tillgängligt. Kanske t.o.m. nåt man redan har hemma.
Min favorit är de dubbelgängade dolda som är som små konstruktionsskruvar, men jag tror Byggmax bara har 60 mm.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
B blork skrev:
Jag känner mig som en idiot men jag hittar inte var man kan köpa varmförzinkad 40mm spik likt dessa?

[bild]

Varit på Byggmax, Jem&Fix, XLBygg och ingen verkar ha detta?!

(Jag ska spika ihop 2st 22mm brädor så behöver 40mm för att spiken inte ska sticka ut. 50mm finns det gott om men blir ju inte bra..)
Byggamx verkar ha på hemsidan iaf ?
https://www.byggmax.se/tradspik-rafflad-varmforzinkad-fast-p68738777#1250=129257
 
  • Gilla
Fredrik.aa
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Elförzinkat håller inget vidare utomhus.
Eh, kommer hålla länge än vindskivorna iaf. Förr var det ju bara ren järnspik och det håller än.
 
  • Gilla
Jakobk
  • Laddar…
D
Klipp av de spik du har till 40mm
 
  • Gilla
Jakobk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.