Låsmekanismen till mitt elmätarskåp som sitter på min villa från 1962 är borta (sedan jag köpte villan för 27 år sedan). Någon som vet var kan jag få tag på en ny - alltså begagnad - låsmekanism till detta gamla skåp? Bilder bifogas.
1 Hela luckan, 2 Plats för saknad låsdel på framsidan, 3 Plats för saknad låsdel på baksidan.

• Gammal trädörr till elmätarskåp med borttagen låsmekanism, vit färg flagar och brun ram, hål synligt för den saknade låsdelen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Plats för saknad låsdel på framsidan av ett gammalt elmätarskåp med flagnande färg.
    Skapa konto
  • Tom plats för saknad låsmekanism på framsidan av ett gammalt elmätarskåp.
    Skapa konto
Jag hade samma problem för några år sedan och av dina bilder att döma är det samma lås. Gjorde lite detektivarbete och hamnade å en nedlagd tillverkning i Helsingborg. Lyckades spåra upp en person som tagit över viss verksamhet men som var säker att inga sådana lås fanns att köpa.
Turligt hade jag en granne som är den händigaste person jag stött på som skulle fixa det, nytt lås och "lite anpassning" av skåpet så blev det kanonbra.
Jag skrev om det i detta forum (augusti 2023) och det lås vi använde var det som länkas till i sista inlägget.
Grannen fick en flarra Grappa.

• Gilla
tiger123katt
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Och här är det inlägget.
[länk]
tack för hjälpen Alfredo.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.