13th Marine: Mer svåröverskådligt, men framförallt så jäkla svårt att få ut det där lilla 0,1 mm tjocka shimset på botten. Jag har ett par sortimentskåp redan som är bra på mycket, men till de här små grejerna är små plockbackar överlägsna. För mig.

B
breakman: En dyr rackare som sagt men om den funkar på svåra plaster så kan det vara värt det. För 16 backar går det förstås åt en del lim...
Har du behövt använda primern Loctite 770 också?

B
C cosmic skrev:
breakman: En dyr rackare som sagt men om den funkar på svåra plaster så kan det vara värt det. För 16 backar går det förstås åt en del lim...
Har du behövt använda primern Loctite 770 också?
Har inte använt primern. Hur bra den den håller på kammarna får jag se kommande säsong, blev bara någon kort tur i slutet av förra säsongen efter limningen.
De plaster jag limmat har nupit ihop bra, dock har det inte varit några stora påfrestningar men gissar att hållfastheten duger. Det upplevs som ett snabblim och flyter ut bra, drygare än jag trodde det skulle vara.

Har också limmat mycket plast/gummi med Loctite 406, hur bra som helst..

Framförallt o-ringar där det inte fanns exakt diameter, eller såna där gröna drivremmar som är vanliga i livsmedelsindustri... Skarven blir starkare än materialet..

• Gilla
breakman och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.