Ett av fönsterhandtagen har gått sönder, någon som vet var det kan finnas något att köpa?

• Trasigt fönsterhandtag liggande på fönsterbrädan med utsikt genom smutsigt fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trasigt fönsterhandtag med synliga persienner och träveranda utanför.
    Skapa konto
Hej och välkommen till forumet!

Leif Arvidsson Ab har nog vad du behöver

F fribygg skrev:
Hej och välkommen till forumet!

Leif Arvidsson Ab har nog vad du behöver
stort tack för snabbt svar, då kollar jag där👌

A A-K1 skrev:
stort tack för snabbt svar, då kollar jag där👌
Tyvärr hade inte Leif Arvidsson ngt liknande. Om det finns några andra tips, så skriv gärna.

Skruva ut det, dra ut och mät roddarpinnen först. Alltså den delen av den fyrkantiga pinnen som går in i fönstret. Längden på den bestämmer vad du kan köpa. Det finns inte många modeller för pivåfönster, så du kommer att få köpa det som finns. Sök på handtag pivåfönster så kommer du att få lite alternativ.

Jag hade ett liknande problem med vad ser ut som samma fönster, men ett annat handtag. Roddarpinnen var hela 5 cm, och då finns det exakt ett handtag på den svenska marknaden som passar, nämligen Assa 2265.
Mätning av roddarpinnen på ett handtag för pivåfönster med ett måttband, omgiven av några lösa skruvar.
Skapa konto

Du kan köpa handtag hos en låssmed, järnaffär, välsorterat byggvaruhus om du har konto has Ahlsell så finns dom även i deras sortiment.
BG219T har rätt infästning med 4 skruvhål och 46mm fyrkantspinne.
https://www.beslagsgruppen.se/product/bg219t

Stort tack för hjälpen, jag ska kolla på det 👍

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.