Hejsan,

jag håller på att renovera en gammal skrivbordslampa. Efter att ha skruvat isär den inser jag att kablage och sockel måste bytas ut. Dock kan jag inte hitta denna typen av strömbrytare hos de vanliga handlarna, jula, Claes Olsson osv.

Strömbrytaren sitter på en sladd med en sockel i änden. Totalt är den hela ca 1,5m men jag behöver endast själva strömbrytaren men tror dock att jag måste köpa den monterad på en sladd då jag i alla fall inte kan ta isär den som jag redan har. Jag behöver ha en brytare som är identisk i storleken då den kommer sitta inuti själva lampfoten som har ett hål som är specificerat till strömbrytarens dimensioner.

Alla tipps om var jag kan handla en likadan strömbrytare är jag tacksam för!

• Vit strömbrytare på en sladd som hålls av en hand, vågig kabel och en del av en lampsockel syns suddigt i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand som håller en gammal vit strömbrytare på en sladd mot en oskarp bakgrund.
    Skapa konto
  • Hand håller en vit strömbrytare med kablar för skrivbordslampa, söker identisk ersättning.
    Skapa konto
Exakt samma går inte att köpa eftersom den är pressad på sladden. Du får köpa snarlik mellanströmbrytare. Tyvärr kommer den inte att passa i hålet. Kanske kan du hitta en sladd på loppmarknad.

Redigerat:
Om det går att få den i "till"- läge, så kanske en extra, dold längre ner på matningen, kan fungera ?

prototypen prototypen skrev:
[länk]

Sedan, MÅSTE den sitta i lampfoten

Protte
Den kommer inte att passa tror jag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.